یک هفته پرشور در انتظار کودکان کرمانشاهی

ارایه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از سوی اعضای کارگروه کودک و نوجوان هفته ملی کودک در استان کرمانشاه، تاثیر برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه کارگروه کودک و نوجوان هفته ملی کودک استان کرمانشاه در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که صبح امروز سه‌شنبه دهم مهرماه 1397 برگزار شد، «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون و مدیر کارگروه هفته ملی کودک استان کرمانشاه، ضمن تشکر از «علیرضا گودرزی»، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ گزارش مختصری در رابطه با کانون، مراکز و برگزاری هفته ملی کودک ارائه داد و به نمود فعالیت‌های فرهنگی سالانه ادارات در برنامه هفته ملی کودک تاکید کرد.

فتاحی همچنین، به روند فعالیت‌های کانون و همکاری سایر ادارات در این هفته اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌هایی که این کارگروه مصوب کرده است؛ برگزاری نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله برای کودکان، عضویت رایگان در کلیه مراکز کانون در یک روز، دیدار با شاعران و نویسندگان، فعالیت‌های حمایت از کودکان بی‌سرپرست، دیدار اعضای برگزیده کانون در مسابقه‌های بین‌المللی با استاندار، بازدید از خانه هنر و فناوری، خانه‌موزه جلیلی، موزه عروسک‌ها، نمایش برترین فیلم‌های کودک و نوجوان در سالن مجتمع آفرینش و...است.

دیدار 10 عضو برگزیده کانون در مسابقات بین المللی نقاشی با استاندار محترم، استفاده یک روز رایگان در هفته ملی سینماهای شهر برای کودکان، اجرای برنامه‌هایی با موضوع مطالعه در سطح شهر و کتابخانه‌ها، پوشش خبری کلیه برنامه های هفته ملی کودک در رسانه صدا و سیما و اجرای یک ویژه‌برنامه تخصصی کودک، اجرای طرح همیاران پلیس به صورت ویژه در این هفته، اختصاص یک غرفه در نمایشگاه هفته ملی کودک به اداره تبلیغات اسلامی برای حضور مبلغ روحانی، بازدید کودکان از مدرسه طبیعت و اختصاص غرفه در هفته ملی کودک، استفاده رایگان از مکان‌های در اختیار میراث فرهنگی در این هفته برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، بازدید گروهی مسوولین از مرکز اصلاح و تربیت کرمانشاه، اعزام دانش آموزان مقطع ابتدایی و اول متوسطه جهت بازدید از نمایشگاه هفته‌ملی کودک واقع در سه راه 22 بهمن، نصب بنر و بیلبوردها با محتوای پوستر هفته‌ملی کودک و شعارهای تربیتی در سطح شهر، بازدید گروهی اداره‌های کارگروه کودک و نوجوان از بیمارستان محمد کرمانشاهی، بازدید نمادین مسؤولین از چند مهد کودک سطح شهر، انعکاس پیام‌ها و اخبار فرهنگی این هفته در فضاهای مجازی،...از برنامه‌های مصوب این کارگروه بوده است.

همچنین، بازدید از خانه موزه‌جلیلی، خانه هنر و فناوری و موزه عروسک‌ها، فعالیت ویژه اداره‌های کارگروه در این هفته در مناطق زلزله زده سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی جهت کودکان و نوجوانان، برپایی نمایشگاه بزرگ هفته ملی کودک در محل مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش، واقع در سه راه 22 بهمن با حضور کلیه اداره‌های مرتبط، شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته ملی کودک،.. نیز از دیگر برنامه های مصوب کارگروه هفته ملی کودک استان کرمانشاه است.

اداره کل ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه ها، شهرداری، میراث فرهنگی، حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، هلال احمر، علوم پزشکی،استانداری، حوزه هنری،...اعضای کارگروه هفته ملی کودک و نوجوان استان کرمانشاه را تشکیل می‌دهند.

افتتاح ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در شهر کرمانشاه، همزمان در سراسر مراکز استان کرمانشاه در صبح روز شنبه 14 مهرماه 1397انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =