اجرای بیش از ۸۵۰ ویژه برنامه در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان در هفته‌ی ملی کودک

دبیر هفته‌ی ملی کودک سیستان و بلوچستان: روشن‌ترین شاخص توسعه در هر کشوری کیفیت رشد و بالندگی کودکان آن کشور است و هر چقدر بر روی این بخش از جامعه سرمایه‌گذاری شود نشان‌دهنده‌ی فهم اجتماعی و درک عمیق مسئولان و مردم از سرمایه‌های انسانی است

به گزارش روابط عمومی کانون سیستان و بلوچستان، با حضور خبرنگاران نشست خبری هفته‌ی ملی کودک در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ضمن خیرمقدم به خبرنگاران، گفت: در آستانه‌ی هفته‌ی ملی کودک هستیم و امیدواریم با همکاری دوستان توان‌مندی چون شما دنیایی بهتر برای کودکان خلق کنیم؛ به آنان سادگی، مهربانی، صمیمیت، صداقت و صفا هدیه دهیم تا در این دنیای پرتلاطم بهتر احساس امنیت و آرامش کنند.

معصومه هادی در ادامه افزود: روشن‌ترین شاخص توسعه در هر کشوری کیفیت رشد و بالندگی کودکان آن کشور است و هر چقدر بر روی این بخش از جامعه سرمایه‌گذاری شود نشان‌دهنده‌ی فهم اجتماعی و درک عمیق مسئولان و مردم از سرمایه‌های انسانی است.

دبیر هفته‌ی ملی کودک در استان سپس عنوان کرد: آینده در دستان کودکان است و ما هرطور آنان را پرورش دهیم، حاصل آن را خواهیم دید؛ به عنوان مثال اگر کودک پرسش‌گر، پاسخ روشنی از ما دریافت کند با خوشبینی به آینده خواهد نگریست و اگر برای یک کودک خلاق زمینه‌ی مناسبی فراهم باشد بی‌گمان این ویژگی در او شکوفا خواهد شد.

وی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود افزود: زندگی خوب تمرین می‌خواهد، انسان شایسته شدن، پرسش‌گر بودن، مطابق با آرمان‌های اسلامی و هویت ایرانی رشد کردن تلاش می‌خواهد که لازم است با روش‌های مناسب تربیتی این مسایل به کودکان القا شود تا درک درستی از آن داشته باشند.

مدیرکل کانون استان سپس با اشاره به شعار هفته‌ی ملی کودک«آینده را باید ساخت» گفت: این شعار مفهوم روشنی دارد زیرا آینده در هر حال اتفاق خواهد افتاد و ضروری است که کودکان یاد بگیرند که آینده را چگونه بسازند، پس اگر با برنامه به استقبال آن برویم قطعا محصول تلاش ما پربار خواهد بود.

هادی در پایان این بخش از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های فردی و سازمانی کانون استان گفت: در تمام این توفیق‌ها رد پای کودکان دیده می‌شود؛ اینکه اعضا در خانه‌ی مهربانی لحظه‌هایی پر از صفا، صداقت، مهارت و پرورش خلاقیت را تجربه می‌کنند باعث شده تلاش‌های مجموعه‌ی کانون دیده شود.

دبیر هفته‌ی ملی کودک در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص هدف از بزرگ‌داشت هفته‌ی کودک گفت: «برجسته سازی اهمیت دوران کودکی» یکی از هدف‌های برگزاری این رویداد شورانگیز است زیرا بسیاری از کودکان ما بدون اینکه کوکی را تجربه کنند وارد دنیای بزرگ‌سالی می‌شوند و ما به دنیال این هستیم تا به خودمان و همه‌ی بزرگ‌ترها یادآوری کنیم که کودکان حق دارند کودکی کنند؛ بازی کنند . شاد باشند زیرا دوران کودکی نعمتی است که خداوند به آنان هدیه کرده است و اگر این مسیر به درستی پیموده شود در آینده شهروندی وارسته و شایسه خواهیم داشت.

«هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادها» با محوریت کانون، «ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای کودکان» و «آگاه‌سازی کودکان نسبت به حقوق خود» دیگر هدف‌هایی بود که هادی به آن اشاره کرد.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های اجرایی این هفته گفت: با توجه به نشست‌های تخصصی و هماهنگی که برگزار شده و متناسب با روزشمار هفته‌ی ملی کودک بیش از ۸۵۰ برنامه در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزار خواهد شد که در نخستین روز آن(کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی) همایش کودکان و خانواده‌ها برگزار خواهد شد و از کودکانبرگزیده در بخش‌های گوناگون و خانواده‌های آنان تجلیل خواهد شد و در همین روز سفیران کودک با استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولان استان دیدار خواهند کرد و و خواسته‌های کودکان استان را مطرح خواهند کرد.

در این روز هم‌چنین همایشی برای کودکان بنیاد دانش(حمایت تحصیلی از کودکان با استعداد محروم از نعمت پدر) برگزار خواهد شد و در این همایش علاوه بر تجلیل از مادران این فرزندان، آنان به صورت رایگان عضو کانون خواهند شد.

مدیرکل کانون استان در خصوص دیگر برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک گفت: در روز «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی» اعضای کانون با همکاری محیط زیست و میراث فرهنگی، در سراسر استان ایستگاه‌های نقاشی و بازدید از موزه‌ها را خواهند داشت و علاوه بر این برنامه، ویژه برنامه‌ای با عنوان «جان آب در خطر است» برگزار خواهد شد که کودکان با حضور در سازمان آب و فاضلاب یک زنجیره‌ی انسانی تشکیل خواهند داد و از مسئولان خواهند خواست که تلاش بیشتری برای بهبود وضعیت بحرانی آب انجام دهند و به آنان اطمینان خواهند داد که خود کودکان هم در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نخواهند کرد.

ویژه برنامه‌هایی برای کودکان دارای نیازهای ویژه، برگزاری کارگاه‌های فضای مجازی و سواد رسانه‌ای نذر کتاب(اهدای کتاب به کودکان با حمایت دیگر سازمان‌های حامی کودک) دیگر برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک بود که مدیرکل کانون استان به آنان اشاره کرد.

قابل ذکر است در روز «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» اعضای کودک مراکز فرهنگی هنری به نمایندگی از ۷۲۰ هزار دانش آموز استان به دیدار مسئولان حوزه‌های مهم خواهند رفت و خواستار ایجاد شرایط بهتری برای تحصیل، سلامت و ایمنی دوستان خود خواهند شد و از آنان خواهند خواست تا برای بازماندگان از تحصیل، کودکان بیمار و... شرایطی فراهم شود تا حالشان بهتر شود.

قابل ذکر است این نشست با حضور خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های استان در دفتر مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان و دبیر هفته‌ی ملی کودک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =