شورای فرهنگی کانون استان اردبیل تشکیل جلسه داد

نهمین جلسه‌ی شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوعات گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک و برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، در این جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در خصوص گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک، گفت: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه محرم با هفته ملی کودک، برنامه‌ها متناسب با این ایام تدارک دیده‌شده است و تلاش خواهیم کرد فرهنگ انسان‌ساز عاشورا را با رویکرد آموزه‌های اسلامی ایرانی به کودکان و نوجوانان  تبیین کنیم.

وی همچنین، بر ضرورت ارتقاء و معرفی فعالیت‌ها در مراکز فرهنگی هنری به‌خصوص در شهرستان‌ها تأکید و ادامه داد: باید مربیان مسئول در مراکز شهرستان‌ تعامل و ارتباط سازنده با دستگاه‌های اجرایی جهت معرفی کانون به جامعه هدف داشته باشند.  

احدزاده در خصوص برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بخش منطقه‌ای در اردبیل نیز افزود: جشنواره قصه‌گویی فرصت مناسبی است تا از ظرفیت‌ها و خدمات نهادها و سازمان‌های مختلف در حوزه کودک و نوجوان استفاده کنیم و امیدوارم با همکاری و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مناسبت در سطح شهرستان اردبیل باشیم.

بر اساس این گزارش، داریوش علومی معاون فرهنگی به تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان از ابتدای سال جاری پرداخت و ادامه داد: پیش‌نویس برنامه‌های کانون استان در گرامیداشت هفته ملی کودک به مراکز ارسال‌شده و این ایام به‌صورت هدفمند و گسترده با دستگاه‌های اجرایی مرتبط طبق شیوه‌نامه برگزار خواهد شد.

همچنین سیدجلیل صفوی کارشناس فرهنگی و رابط بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان، اظهار کرد: روزهای ۲۴ و۲۵ مهرماه جشنواره استانی قصه‌گویی در سینما تربیت کانون اردبیل برگزار خواهد شد و اهداف پیش‌بینی‌شده و برنامه‌های لازم برای هر چه‌بهتر برگزار شدن این رویداد بزرگ فرهنگی در حال تدوین است.

شایان‌ذکر است، اعضای شورای فرهنگی شرکت‌کننده در جلسه، پیرامون مسائل مطروحه باهم به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و بر اهمیت برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر روز جهانی و هفته ملی کودک و جشنواره قصه‌گویی تأکید کردند.

مصوبات جلسه:

- تنظیم نامه اداری جهت رایزنی با استانداری اردبیل برای برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی کودک و تشکیل جلسه این ستاد در مورخه ۱۳۹۷/۰۷/۱۱ در محل استانداری اردبیل و ابلاغ برنامه‌ها.

- برگزاری نشست مطبوعاتی مدیرکل کانون استان با اصحاب رسانه و خبرگزاری صداوسیما جهت تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون در روز جهانی و هفته ملی کودک روز پنج‌شنبه مورخه ۱۳۹۷/۰۷/۱۲.

- تدوین و تعیین مطالبات و برنامه‌های کانون استان در گرامیداشت هفته ملی کودک و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی مرتبط.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =