اجرای ۴۰۰ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان طی هفته کودک در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه هم‌زمان با هفته‌ی کودک در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: هم‌زمان با هفته ملی کودک 14 الی 20 مهر ماه1397 بیش از 400 برنامه توسط کانون پرورش فکری و دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان  در استان برگزار می‌شود.

وی شعار امسال هفته ملی کودک را " آینده را باید ساخت" معرفی کرد و گفت: اهمیت دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم با هم‌افزایی و هم‌دلی بین دستگاه‌های اجرایی، بهتر از گذشته به نیازهای کودکان و نوجوانان توجه کنیم و برای احقاق حقوق کودکان و نوجوانان در جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

حمیدی با بیان این‌که نباید فرصت کودکی کردن را از بچه‌ها گرفت، تأکید کرد: نگاه ما به کودکان باید به عنوان آینده سازان کشور باشد و از همین دوران کودکی زمینه را برای حضورآنان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، کسب مهارت‌های زندگی، رسیدن به تفکر صحیح و بهتر زندگی کردن فراهم کنیم.  

مدیرکل کانون استان در ادامه سخنانش گفت: افتتاح نخستین آسمان نمای دیجیتال استان در شهرستان درمیان، دیدار کودکان و نوجوانان با مسئولان ارشد استانی، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون، راه اندازی کاروان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، ایستگاه نقاشی و نذر کتاب،  تجلیل از فرزندان شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، اجرای برنامه در بیمارستان‌ها، مراکز حمایت از کودکان بی سرپرست، کودکان محروم، کودکان کار و آسیب‌دیده اجتماعی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده کانون خراسان جنوبی در هفته ملی کودک است.

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بحران مانند: کمک های اولیه، اطفای حریق، مقابله با زلزله و... در سطح مراکز استان، اجرای بازی‌های بومی محلی در سطح مراکز استان، برگزاری تور گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی، ساخت بالن آرزوهای کودک، برگزاری کارگاه آموزشی چگونه دخترانه زیستن، قصه‌گویی از کتاب‌های قصه‌های کربلاو برگزاری ایستگاه کتیبه‌های سفالی با عنوان «کودک و محرم» و... از دیگر برنامه‌های اجرایی کانون در هفته ملی کودک امسال خواهد بود.

نشست خبری مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی ظهر روز 10 مهر ماه 1397 برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =