آینده را باید ساخت

مدیر کل کانون پرورش فکری استان زنجان در جلسه هفته ملی و روز جهانی کودک در استانداری زنجان با تبیین برنامه‌های هفته ملی کودک شعار این هفته را « آینده را باید ساخت» اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان در جلسه بررسی و هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک در سالن امام علی(ع) استانداری زنجان گفت: کودکان سرمایه‌هایی ارزشمند و گرانقدر ملی و امانت خداوند تبارک و تعالی در اختیار ما هستند. دنیای کودکان دنیای زیبایی، صداقت، پاکی و معصومیت است. کودکان خالق شادیند و افق‌های روشن و امید بخش خانواده‌ها و جامعه هستند و در فرهنگ ما و در دین مبین اسلام و مکتب تشیع جایگاه ویژه و ممتازی برای کودکان تعریف شده است.

محمد نقی صالحی بیان داشت: هفته ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی است برای توجه ویژه افکار عمومی و متولیان امر تعلیم و تربیت و والدین به مسائل و نیازهای عاطفی، روانی، جسمی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و حقوقی این میوه‌های بهشتی و سرمایه‌های آینده ایران اسلامی، بنابراین همه باید عشق، محبت، امنیت، صلح و دوستی را بدون قید و شرط به کودکانمان نثار و هدیه کنیم.

این مقام مسوول به روز شمار و اهداف هفته ملی و روزجهانی کودک اشاره و اظهار داشت: امسال هفته ملی و روزجهانی کودک از 14 مهر ماه لغایت 20 مهرماه با شعار" آینده را باید ساخت" برگزار خواهد شد.

صالحی جلب توجه افکار عمومی نسبت  به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز هم‌افزایی و هم‌گرایی فعالیت‌های دستگاه‌های متولی حوزه کودک، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازماهای فعال در حوزه‌ی کودک و ظرفیت‌های این سازمان‌ها به جامعه و توجه به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودک را از اهداف برگزاری هفته ملی و روز جهانی کودک اعلام کرد.

وی در مورد رویکرد برنامه‌های هفته ملی کودک در استان گفت: توجه به مسائل زیست محیطی، بحران آب و انرژی، حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه جویی و مسئله حمایت از کالای ایرانی، کودکان با نیازهای ویژه، فضای مجازی و فن‌آوری های نوین، توجه ویژه به آموزه‌های عاشورایی با عنایت به تقارن زمانی این هفته با ایام ماه محرم خواهد بود.

مدیرکل کانون استان در ادامه ابراز داشت: برنامه‌های هفته ملی کودک در دو سطح اجرا خواهد شد. برنامه های ویژه کودکان و برنامه های ویژه مربیان و معلمان و اولیای تربیتی و والدین.

 صالحی با قدردانی از همکاری و هم‌گرایی سازمان‌ها و دستگاه‌ها و موسسات متولی حوزه کودکان در استان زنجان، اظهارداشت: برنامه‌های هفته ملی کودک با محتوای کیفی و خلاقانه  متناسب با کودکان توسط دستگاه‌ها تدوین شده و در هفته ملی کودک در استان اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =