عضویت در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس رایگان است

کودکان می‌توانند در هفته ملی کودک به صورت رایگان در مراکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس عضو شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اعلام این خبر گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس همچون سال‌های گذشته با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری وادبی در مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی و پستی، در سراسر استان فارس، میزبان کودکان در هفته ملی کودک است. دیدار اعضای کودک با استاندار فارس، نمایش رایگان فیلم در سینما کانون، برگزاری سوگواره عاشورا، اجرای برنامه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز سیار شهری و روستایی برای کودکان و نوجوانان حاشیه‌نشین و روستایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با مخاطب کودک و نوجوان با موضوع دهه‌ی محرم، بخشی از برنامه‌های کانون فارس در هفته ملی کودک است. وی هم‌زمانی هفته ملی کودک با ایام محرم را فرصت مغتنمی دانسته تا با تکیه بر فرهنگ عاشورا به آموزش غیرمستقیم مسائل و آموزه‌های دینی، اسلامی و مذهبی پرداخته شود و از این رهگذر با حفظ حرمت ایام سوگواری سالار شهیدان، برنامه‌های ویژه هفته ملی کودک نیز اجرایی شود.

به گفته افتخاری، هفته ملی و روز جهانی کودک چندین سال است که در ایران با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمامی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی در نیمه مهر برگزار می‌شود. امسال با برگزاری نشست‌های مختلف در تهران نمایندگان عالی دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک تصمیم گرفتند که این رویداد با شعار «آینده را باید ساخت» و طی روزهای 14 تا 20 مهر در تهران و سراسر کشور برگزار شود. قرار است در این هفته اهمیت دوران کودکی و نقش آن در شکل‌گیری شخصیت کودکان بیش از پیش برجسته شود و همه ارکان جامعه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری پیدا کنند. شعار «آینده را باید ساخت» نیز با این هدف پیشنهاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =