اهمیت دادن به کودکان و نوجوان مهم‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی در  آینده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با اشاره به اینکه اهمیت دادن به حوزه کودک و نوجوان جامعه را به سمت سلامت پیش می برد، گفت : این مهم همدلی، همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان، محسن روحی در جلسه گارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در محل استانداری و به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، افزود: کانون پیشینه ارزشمندی در تربیت نیروی انسانی دارد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت دادن به کودکان و نوجوانان به معنای اهمیت دادن به مهم‌ترین عامل توسعه یعنی نیروی انسانی آینده است؛ گفت : این مهم همدلی و همگامی همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان با اشاره به اینکه "آینده را باید ساخت" شعار امسال هفته کودک است؛ تصریح کرد : ۴۴ مرکز فرهنگی و هنری کانون در گستره استان کرمان برنامه های متنوعی جهت آموزش غیر مستقیم همراه با مهربانی و لطف  برای کودکان و نوجوانان در گستره استان اجرا می‌کنند.

روحی بیان داشت: دیگر دستگاه‌های امور از جمله آب، برق، گاز، منابع طبیعی و محیط زیست نیز بخشی از مخاطبین مهم  و ویژه آنها کودکان و نوجوانان هستند که باید مسائل زیست محیطی، صرفه‌جویی در آب و انرژی و مسئله حمایت از کالای ایرانی از طریق کودکان و نوجوانان در جامعه نهادینه کنند.

وی بر جلب مشارکت کودکان در برنامه‌ها و تقویت ایمان آن‌ها با استفاده از ظرفیت ماه محرم تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در قالب برنامه های این هفته؛ امیدبخشی و آگاهی‌ بخشی کودکان را  از طریق برنامه های فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی ارتقا دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برپایی خیمه‌های عاشورایی در دهه اول محرم، نقد و بررسی رمان‌های پرمخاطب، اهداء کتاب، عیادت از کودکان بیمار، اجرای نمایش عروسکی، پخش فیلم، اجرای برنامه‌های ویژه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی و دفاتر برای کودکان کار و کودکان ساکن در مناطق حاشیه‌ای شهر و کم برخوردار روستایی و ویژه برنامه‌ای با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش پرورش در برخی مدارس شهر کرمان را بخشی از برنامه‌های هفته کودک و نوجوان استان کرمان عنوان کرد.

وی یادآورشد: علاوه بر شهر کرمان، ستاد  هفته کودک در شهرستان‌ها نیز دایر شده است.

** برنامه‌های منسجمی برای آینده کودکان و نوجوانان این مرز و بوم برنامه‌ریزی شود

سرپرست معاونت امنیتی سیاسی و احتماعی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت : دغدغه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه وجود دارد که رفع آن هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

حمید ملانوری افزود: کوتاهی و قصور در حوزه کودکان و نوجوان سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که برای حل آن‌ها باید هزینه گزافی پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: خروجی عمده فضای روانی مسائل موجود در جامعه بسیاری از مسائل اجتماعی است که مداخله بهنگام دستگاه‌های اجرایی می‌تواند از آن پیشگیری کند.

سرپرست معاونت امنیتی سیاسی و احتماعی استانداری کرمان بیان داشت: شهرداری کرمان باید علاوه بر برنامه‌های ویژه در شهربازی، برنامه‌های متنوع دیگری در فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و پارک‌ها برای کودکان در سطح شهر اجرا کند و به فضای تبلیغاتی شهری و محیطی نیز در این ایام توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ملانوری با اشاره به اینکه موضوعات کودکان و نوجوان در حوزه آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و بازی‌های محلی باید توجه ویژه شود و از اداره کل  ورزش و جوانان خواست تا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای گسترش بازی‌های محلی و برگزاری مسابقات جذاب در این خصوص بپردازد.

وی با بیان اینکه تبین مبانی اعتقادی و دینی یکی از رسالت‌های دستگاههای فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود که جامعه را در مقابل آسیب‌های مختلف بیمه می‌کند.

** برگزاری پنجمین جشنواره بازی‌‎های رایانه‌ای در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با تاکید براینکه آینده درخشان جامعه با برنامه‌ریزی برای کودکان امروز میسر خواهد شد افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رابطه با بازی‌های رایانه‌ای برای والدین ضروری است و این کار توسط این اداره کل در این هفته  انجام خواهد شد.

محمدرضا علیزاد افزود: والدین نیز می‌توانند به سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنند و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی از برگزاری پنجمین جشنواره بازی‌‎های رایانه‌ای در کرمان خبرداد  و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود؛ موضوع کودک و نوجوان از موضوعات اصلی کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان باشد و در طول سال نیز دستگاه‌های فرهنگی گزارش‌های خود را در خصوص فعالیت‌‎های خود پیرامون این قشر هدف به دبیرخانه دائمی ارائه دهند.

بازدید از موزه‌ها، آثار تاریخی، برخی کارخانه ها، شرکت شیر پگاه، مخازن آب و نیروگاه‌های تولید برق، مرکز فرماندهی ترافیک، صدا و سیما، سازمان امداد و نجات هلال احمر برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات ایجاد پایگاه سلامت نیز از برنامه های هماهنگ شده در این هفته است.

لازم به ذکر است؛ دیگر دستگاه‌ها نیز از جمله اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، سمن‌های مرتبط با کودکان، اداره کل  ورزش و جوانان دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، شهرداری، مرتبط با کودکان برنامه های خود را پیرامون این هفته در جلسه ارائه دادند.

براساس این گزارش؛ برنامه‌های این هفته با مشارکت دستگاه‌های اجرایی عضو کار گروه فرهنگی و اجتماعی برای دو گروه، مخاطب کودک و والدین و اولیای تربیتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =