آثار کودکان و نوجوانان به نمایشگاه دفاع مقدس راه یافت

همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازگشایی شد و در معرض دید خانواده‌ها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، ضمن برشمردن برنامه های کانون درهفته دفاع مقدس گفت: برپایی نمایشگاهی از آثار هنری اعضاء، اجرای سرود در باغ موزه دفاع مقدس، فضاسازی کلیه مراکز کانون‌های پرورش فکری، اجرای برنامه‌های ویژه در 41 مرکز سیار، ثابت وپستی، برپایی کارگاه سفال وتئاتر در مدارس، خاطره‌گویی فرماندهان سپاه در مراکز کانون‌ها را از جمله برنامه‌هایی دانست که در هفته دفاع مقدس اجرا شد.

سیدمحمدرضا جوادی خاطرنشان کرد: اعضاء با بیش از 400 اثر در این جشنواره شرکت کرده ‌اند وکارهای تولید بسیار زیبا و هنرمندان همچنین برگرفته از پاکی و خلوص کودکان است.
وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت‌های ادبی، هنری اعضای کانون پرورش فکری کودکان  در هفته دفاع مقدس با محوریت معرفی شهدا، جان فشانی‌های رزمندگان و ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است گفت: اجرای برنامه‌ پرچین دوستی، حضور مربیان در روستاهای کمتر توسعه یافته ،خاطره گویی فرماندهان سپاه برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های  هفته دفاع مقدس در مراکز کانون بوده است .

مدیر کانون پرورشی فکری استان با برشمردن اهمیت تربیت در کودکی گفت : با توجه به احادیث و روایات متعدد مبنی بر شکل گیری تربیت در دوران کودکی و نوجوانی امروزه یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس همین زبان کودکانه است که می‌تواند برای بچه‌ها بیشتر قابل درک باشد و نقاشی بهترین بیان کودکانه است.

در حاشیه این نمایشگاه مسئول مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از استقبال اعضای کانون و خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه هفته دفاع مقدس اینگونه گفت. از 400 اثر راه یافته در فراخوان 100 اثر برگزیده شده در معرضی دید اعضا و خانواده‌ها قرار گرفته است.

محبوبه محمدی افزود :  مهدی ظفری مسئول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قول داده است این 100 اثر در نمایشگاه به کتاب تبدیل شود که با همکاری کانون انجام خواهد گرفت و در زمان افتتاح نیز 5 اثر انتخاب شده از سوی کودکان و اعضای کانون به فرمانده هان  سپاه انصارالحسین(ع)،  نیروی انتظامی استان،  تیپ 316 شهید قهرمان،  پایگاه نوژه اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =