کد خبر: 281914
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
بازدید 526
مربیان ادبی کانون گیلان در کارگاه «آموزش شعر» شرکت‌کردند

دوره آموزشی «کارگاه آموزش شعر» با حضور مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دربخش رستم‌آباد شهرستان رودبار برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره‌ی آموزشی با هدف معرفی ابزار و عناصر شعر کودک و نوجوانان و هم‌چنین شیوه‌ها و شگردهای اجرای آن صورت‌گرفت.

کیفیت بخشی به کارگاه‌های شعر با توجه به مخاطبان کودک و نوجوان کانون، ازدیگر محورهای برگزاری این نشست با حضور شاعر، نویسنده و پژوهش‌گر گیلانی بود.

حسین تولایی در این کارگاه به طرح مباحثی در ارتباط با ایده‌پردازی، زبان، اندیشه، خیال ورزی، موسیقی و تصویر در اشعار پرداخت و با نگاهی ویژه به عناصر شعر، روش‌های خلاقانه‌ای برای ارایه‌ی آموزش‌ به کودکان و نوجوانان ارایه‌کرد.

 تولایی درهمین حال به ضرورت انتخاب درست شعر برای اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های ادبی کانون  اشاره و اظهارداشت: نوشتن تجربه‌های ذهنی و بحث و گفت‌وگو پیرامون آن نیز می‌تواند درارتقای توان‌مندی‌ها و افزایش ذوق ادبی مخاطبان اثرگذارباشد.

این شاعر، نویسنده و پژوهش‌گر گیلانی هم‌چنین ایجاد بسترهای مناسب برای کسب تجربه را دارای اهمیت خواند و فراهم‌سازی فضایی برای ورود تجربه‌های عاطفی آنان به آثارشان را درپیش‌برد اهداف مهم توصیف‌کرد.

تولایی که سابقه عضویت درکانون رشت را در کارنامه دارد، داشتن ایده برای سرایش شعر را دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و با تاکید براین موضوع که نگریستن، اندیشیدن و تخیل سه عنصر تعیین‌کننده در  خلق‌ یک اثر ادبی است، تصریح‌کرد: هنگامی که این سه عنصر به هم‌گره می‌خورد، شاهد تولد اثری‌قابل تحسین خواهیم‌بود.

لزوم ایجاد فضای مناسب جهت تجربه‌اندوزی و بسترسازی برای حضور فعالانه کودکان ونوجوانان درکارگاه‌های ادبی، ازدیگرمواردی بود که درسخنان تولایی مورد توجه قرارگرفت و وی درهمین ‌حال به مربیان ادبی کانون توصیه‌کرد که با هدایت کودکان به انجمن های ادبی، فرصتی مناسب برای نقد آثار ادبی از سوی آنان فراهم‌کنند.

برپایه این گزارش، آشنایی مربیان با نمونه‌های کارگاهی، اشعار شاعران کودک و نوجوان و هم چنین بررسی عناصر مهم این آثار، ازدیگربخش‌های این نشست بود که با حضور اسفندیارضیائی و ضیاء غیوری، مدیر کل و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =