آغاز هفته ملی کودک در سراسر ایران از صبح 14 مهر

هفته ملی کودک صبح روز 14 مهر در تهران و بسیاری از شهرهای کشور آغاز می‌شود تا دست‌کم یک هفته به کودکانی اختصاص داشته باشد که قرار است آینده ایران به دست آن‌ها ساخته شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امسال و در میانه‌های تابستان گرم دست‌اندرکاران وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال زیر سقف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردهم آمدند تا برای برپایی یک هفته پر از نشاط، جذابیت، بازی و سرگرمی برنامه‌ریزی کنند.

نتیجه آن نشست‌ها انتخاب جمله «آینده را باید ساخت» به عنوان شعار هفته ملی کودک بود و این مسئولان در عین حال برای جلب توجه بیشتر جامعه به مسایل کودکان هریک از روزهای 14 تا 20 مهر را با عنوان‌های مختلفی نام‌گذاری کردند.

آنان البته توافق کردند با تشکیل و فعال کردن دبیرخانه‌ای دایمی هرگز توجه به مسایل کودکان را به یک هفته منحصر نکنند.

حالا روز 14 مهر و هفته ملی کودک فرارسیده است و نتیجه آن جلسات پی‌درپی در تهران و استان‌های مختلف کشور قرار است در قالب برنامه‌هایی شاد و متنوع، در تهران و دیگر شهرهای ایران در اختیار کودکان، به عنوان مخاطبان اصلی و در معرض توجه خانواده‌ها و دست‌اندرکاران و مسئولان کشور قرار بگیرد.

در این میان مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط بسیار قابل توجه بود و قرار است در تهران و در روزهای هفته‌ی ملی کودک 30 سازمان و نهاد، همچون هلال‌احمر، انجمن دیابت، وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، شورای کتاب کودک، سازمان فضایی ایران، آتش‌نشانی، و... گردهم آیند و به ارایه برنامه‌هایشان بپردازند.

علاوه بر این، کودکان و نوجوانان در این هفته می‌توانند از کارگاه‌های کانون پرورش فکری در بخش‌های ‌فرهنگی، هنری و ادبی در همین نمایشگاه - که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود - بهره ببرند.

اکران فیلم، اجرای تئاتر و برنامه‌های صحنه‌ای هم می‌تواند از بخش‌های جذاب فعالیت‌های کانون در این نمایشگاه به حساب آید.

همچنین تئاتر «کلوچه‌های خدا» نیز در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله با تخفیف ویژه در همین هفته به روی صحنه می‌رود.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان  به مباحث پژوهشی نیز می‌توانند در هفته ملی کودک در 3 نشست و کارگاه تخصصی که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادها برپا می‌شود، شرکت کنند.

همچنین ویژه برنامه‌ی «شبی با سینمای کانون» ساعت20:30 روز شنبه 14 مهر در پردیس سینمایی کوروش برپا می‌شود و در عین حال برترین‌های نیم قرن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در قالب فیلم کوتاه، بلند و انیمیشن هر روز عصر از ساعت 16 تا 19 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون نمایش داده می‌شود.

در عین حال، 11 فیلم‌ منتخب سی‌ و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با عنوان «هفته سینمای کودک» از سوی کانون و بنیاد سینمایی فارابی به صورت اکران خصوصی برای اهالی سینما، رسانه و کودکان‌ و نوجوانان در سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالداسلامبولی تهران در این هفته به روی پرده می‌رود.

در همین حال، دو فیلم از سینمای هنر و تجربه با موضوع و محوریت کودکان در نخستین روز هفته‌ی ملی کودک در سینما تئاتر کانون به نمایش در می‌آید.

این در حالی است که کودکان بستری در بیمارستان‌ها هم در تهران و دیگر شهرهای کشور از این برنامه‌ها محروم نخواهند بود و برگزارکنندگان این برنامه ها تلاش می‌کنند با حضور در بیمارستان‌های مختلف شادی و نشاط را به این کودکان نیز هدیه کنند.

بر همین اساس مربیان کانون در تهران به بیمارستان‌های بهرامی، حضرت‌ علی‌اصغر(ع) و قلب شهید رجایی می‌روند و علاوه بر اهدای کتاب و گل به کودکان بیمار، به اجرای قصه‌گویی، نمایش و... دیگر برنامه‌های جذاب می‌پردازند.

برگزاری مراسم روز جهانی کودک (دوشنبه 16 مهر) در سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران و در دیگر شهرهای کشور با حضور کودکان و نوجوانان و مسوولان از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

گفتنی است که همچون سال‌های گذشته در این هفته ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون رایگان خواهد بود.

این برنامه‌ها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران از ساعت 9 تا 19 روزهای 14 تا 20 مهر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =