افتتاح اولین انجمن هنرهای نمایشی اداره کل کانون خراسان جنوبی

در آستانه هفته ملی کودک نخستین اولین انجمن هنرهای نمایشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در محل مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان در مراسم افتتاح اولین انجمن هنرهای نمایشی که در مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد، گفت: حضور در عرصه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها برای نوجوانان امروز است و انجمن‌های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فضایی هستند که نوجوان در آنان فرصت می‌کند به برخی از نیازهای دوران نوجوانی خود پاسخ دهد.

وی افزود: نوجوان می‌تواند با حضور به عنوان عضو در این انجمن‌ها توانمندی‌هایش را بروز داده، تجربه کسب کند، مسئولیت به عهده بگیرد و به بیان نقطه نظراتش بپردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان این‌که مسئولیت‌پذیری و ایجاد روحیه کارگروهی در میان نوجوان یکی از اهداف تشکیل انجمن‌ هنر نمایشی است، ادامه داد: کشف، پرورش، معرفی خلاقیت و استعداد اعضای فعال و معرفی چهره‌های کانونی به جامعه، برنامه‌ریزی در جهت تولید آثار نوجوانان و جذب و پایدارسازی اعضای نوجوانان و بهره‌گیری از استعداد و توانایی‌های نوجوانان از دیگر اهداف است.

حمیدی با اشاره به رشد خلاقانه توانمندی‌های فردی و گروهی اعضاء انجمن هنرهای نمایشی برای حضور پررنگ‌تر در جامعه، عنوان کرد: ایجاد فضای امن و سالم برای تعامل و تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های نوجوانان با یک‌دیگر و ایجاد زمینه بهره‌مندی اعضاء از دیدگاه‌ها و نظرات اساتید کانونی و غیرکانونی نیز از دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.

همچنین حسین عباس زاده، کارشناس ارشد کارگردانی نمایش، مدرس طراحی، نقاشی و تئاتر  با ابراز خرسندی از حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و این‌که به خانه آغاز فعالیت‌های نمایشی خود بازگشته است، گفت: همیشه باید کار خود را از محیط‌های خوب آغاز کنیم و کانون یکی از این محیط‌های مناسب است که استعداد و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان را کشف  و پرورش می‌دهد.

وی با بیان این‌که تئاتر در محیط‌های شاد و دورهمی‌ها به وجود می‌آید، افزود: در کودکان و نوجوانان استعدادهای فراوانی برای هنر آینده کشور وجود دارد.

عباس‌زاده در ادامه گفت: صحنه تئاتر حکم پیله ابریشم را دارد که یک روز با آن پروانه خواهیم شد، کودکان و نوجوانان با کسب تجربه، تقویت اخلاق و پشتکار می‌توانند از صحنه تئاتر تبدیل به پروانه شوند و آن‌وقت هنر و احساس خود را برای تمام دنیا بیان کنند.

به گفته وی حضور کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری بهترین موقعیت طلایی است که باید از آن بیشترین بهره‌ را ببرند و هنر اگر چه از اندیشه نشأت می‌گیرد اما بیشتر آن از احساسات ما است.

این مدرس تئاتر با اشاره به این که عشق بزرگ ترین سرمایه برای تولید یک اثر فاخر هنری است، ادامه داد: در کنار این مهم باید سه رکن دانش، اخلاق و هنر را در خود تقویت کنیم تا بتوانیم خالق اثر هنری باشیم.

عباس زاده با تاکید بر اینکه هدف تئاتر خودسازی و شناخت است، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی هدفمند می‌توان تئاتر ما را متحول کند و باید تمام بخش‌های انجمن هنرهای نمایشی کانون استان فعال شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم از بنر عهد نامه اعضای انجمن هنرهای نمایشی رو نمایی شد و از اعضای 3 گروه نمایش «سرنوشت سرخ» و «ورود ممنوع» و «کتاب خانه موعود» تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =