کد خبر: 281944
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
بازدید 384
پیام استاندار فارس به‌مناسبت هفته ملی کودک

هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک، استاندار فارس با ارسال پیام، این هفته را به کودکان و اولیای تربیتی، خانواده‌ها و کسانی که دلشان برای کودکان می تپد تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، در متن این پیام آمده است: 

به نام خدای مهربان

دوران کودکی، دوره‌ای از زندگی هر فرد است که اقتضائات و ویژگی‌های خاص خود را دارد. روح و جسم لطیف کودک به گونه‌ای است که توان درگیری با ماجراهای جهان بزرگسالان را ندارد، اما شبیخون نظام صنعتی و نوین و حضور آن در تمامی زمینه‌های زندگی بشر باعث شده است که حد فاصل میان دوران کودکی و بزرگسالی برداشته شود. کودکان بزرگ‌ترین سرمایه هر کشور به حساب می‌آیند و در حقیقت، ثروت یک ملت و کیفیت زندگی‌اش در چند دهه آینده را می‌توان بر حسب وضعیت کودکان امروز و توانایی‌های آنان پیش‌بینی کرد.

این مهم وظیفه مسئولان نظام تعلیم و تربیت را دو چندان می کند چرا که آنها به طور مستقیم با کودکان در ارتباط هستند. البته نه به این معنا که دیگر اقشار مردم و مسئولان وظیفه‌ای در این خصوص ندارند که بر همگان لازم است با برنامه‌ریزی و توجه ویژه به کودک، راه را برای زندگی سعادتمند او هموار سازند و با نگاه به آینده، امروز کودکان و نوجوانان را با آموزش مهارت‌های مختلف زندگی به گونه‌ای پیش ببرند که آینده ایران اسلامی به داشتن فرزندان خود ببالد.

کودکان همان‌طور که مستعد آموختن هستند به همان اندازه هم آسیب‌پذیرند و باید تلاش شود تا با ایجاد فضای امن و به دور از تنش‌های زندگی روزمره، به رشد و پرورش آن‌ها به‌طور ویژه و همه‌جانبه پرداخته شود.

این هفته را به همه کودکان، اولیای تربیتی، خانواده‌ها و همه‌ی کسانی که دلشان برای کودکان می‌تپد، تبریک گفته و آرزو می‌کنم همه کودکان جهان در آرامش و آسایش به سر ببرند و ببالند.    

 هفته ملی و روز جهانی کودک چندین سال است که در ایران با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمامی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و غیر دولتی در نیمه مهر برگزار می‌شود. امسال با برگزاری نشست‌های مختلف در تهران نمایندگان عالی دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک تصمیم گرفتند که این رویداد با شعار «آینده را باید ساخت» و طی روزهای 14 تا 20 مهر در تهران و سراسر کشور برگزار شود. قرار است در این هفته اهمیت دوران کودکی و نقش آن در شکل‌گیری شخصیت کودکان بیش از پیش برجسته شود و همه ارکان جامعه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری پیدا کنند. شعار «آینده را باید ساخت» نیز با این هدف پیشنهاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =