استاندار سیستان و بلوچستان مهمان کانون پرورش فکری در نخستین روز هفته‌ی ملی کودک

دانیال محبی: کانون پرورش فکری با وجود مربیان «خانه‌ای پر از مهر و دل‌دادگی» است تا در فضایی امن به نسل آینده مهربانی را بیاموزند

با آغاز هفته‌ی ملی کودک و خبر حضور استاندار در میان کودکان، مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک پر جنب و جوش‌تر از همیشه انتظار مهمان شخصیتی بود که کودکان را می‌شناخت آنان را باور داشت.

پس از لحظاتی انتظار، استاندار سیستان و بلوچستان در میان تشویق کودکان و پیام خیرمقدم آنان وارد مرکز شماره‌ی یک زاهدان شد و به مطالبات آنان گوش فراداد.

کودکان در بخشی از درخواست خود به استاندار گفتند: کتاب‌خانه‌های سیار در استان بیشتر شود تا کودکان بیشتری بتوانند کتاب بخوانند و مراکز در حال ساخت زودتر ساخته شوند تا دوستان ما هم از نعمت فعالیت‌های کانون برخوردار شوند.

دانیال محبی در ادامه با تبریک هفته‌ی ملی کودک و تشکر از استقبال گرم کودکان به حاضران گفت: کودکان نمادی از عاطفه و مهربانی هستند که عشق و دلدادگی در آنان در بالاترین میزان موجود است.

وی سپس افزود: دیدار با شما و روبه‌رو شدن با این حجم از صداقت و پاکی مرا به دوران زیبای کودکی برد؛ خاطرات این دوران و حضورتان در کانون پرورش فکری را همیشه همراه خود داشته باشید تا در آینده تکیه‌گاهی برای رشد و پرورش شما باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه خطاب به مربیان کانون گفت: کانون با وجود شما مربیان خانه‌ای پر از مهر و دل‌دادگی است تا فضایی امن در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهید که از هیاهوی بیرون در امان باشند و پرورش یابند.

محبی در ادامه عنوان کرد: «کودکان» امانت‌هایی در دست شما هستند که آینده‌ی این سرزمین شکوه‌مند را خواهند ساخت؛ سرزمینی که تاریخ و فرهنگ آن از بزرگانی چون فردوسی، مولوی و... به ما رسیده است

وی  در پایان با ذکر حدیثی از امام علی(ع) در مورد کودکان گفت: راه مربیان راه انبیاست و شما بانوان به واسطه‌ی عطوفت و صبوری، توان بیشتری در برنامه‌ریزی‌ها دارید و من امیدوارم این امانت‌هات را به خوبی به جامعه تحویل دهید.

استاندار در ادامه با حضور در کارگاه‌های سفال و کاردستی با حاضران در کارگاه‌ها هم‌کلام شد و پس از آن با افتتاح نمایشگاه دست‌ساخته‌های اعضا از آثار آنان دیدن کرد.

وی در لحظه‌های پایانی حضور در کانون، با تعدادی از کودکان حاضر در این ویژه برنامه گفت‌وگو و برای آنان از خاطرات دوران کودکی خود بازگو کرد.

قابل ذکر است در پایان تابلویی از دست‌ساخته‌های اعضا، به پاس حضور وی در کانون، به استاندار اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =