کد خبر: 281959
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
بازدید 1303
جشنواره قصه‌گویی نوجوانان در کرج برگزار شد

نوجوانان قصه‌گوی استان البرز، با شرکت در مرحله استانی بیست و یکیمن جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در آستانه هفته ملی کودک،  علاقه‌مندان را به سرزمین قصه‌ها بردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، در آستانه هفته ملی کودک و با توجه به جلسات و برنامه‌ریزی‌های مختلف که با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط با کودکان، برگزار شده بود، جشنواره قصه‌گویی نوجوانان در پیش بینی برنامه‌های آغازین هفته کودک قرار گرفت و در نشست ویژه‌ای،  اعضا نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان که در بخش تخصصی جشنواره بیست و یکم و در رده سنی ۱۴ تا ۱۸ سال،  شرکت کرده بودند، قصه‌های خود را روایت کردند.

نوجوانان در این مراسم،  گاهی از قصه‌های کهن و سرزمین دیو پری‌های قصه‌ها گفتند و زمانی هم قصه‌هایی از تکنولوژی‌ها و زندگی‌ روزمره، تعریف کردند.

زهراقوی نژاد، محمد امین اکرمی، فاطمه موسوی، ملیکا ابریشمی، غزل گورانی، حلما لاری، مریم شایعی، مریم ایمان‌پور، مریم دارابی، فاطمه پاپی، ایلیا عزتی، شکیبا شکوهی فرد، مریم مهدی پور، معین احکامی، ریحانه ابدی نقش، محدثه منصوری، سارا رحیمی، حدیثه بابایی، فاطمه قوی نژاد، محمد حسین ولیلو و مبینا الوندی، ۲۱ قصه‌گویی بودند که در این جشنواره شرکت کردند.

علاوه بر قصه‌گویی این نوجوانان، برنامه‌های متنوع دیگری نیزدر این برنامه با مسئولیت همکاران مرکز شماره دو کرج، تدارک دیده شده و اجرا شدند.

معرفی شهید رضا پناهی

آشنایی کودکان ونوجوانان با شخصیت نوجوان‌ترین شهید جنگ تحمیلی از استان البرز،«شهیدد رضا پناهی»، آغاز گر این جشنواره بود و این برنامه با نام و یاد  این شهید گرانقدر زینت داده شد تا از یاد نبریم که بودند نوجوانان غیوری از این سرزمین اسلامی که با همت و غیرت قصه عشق را روایت کردند ورفتد.

قصه‌ها، راهی برای انتقال سخنان به دنیا هستند

محمود مروج، مدیر کل کانون البرز، ضمن تشکراز همکاران مراکز، مسئولین، کارشناسان و تمامی دست اندر کاران این برنامه، سخنانش در جشنواره قصه گویی نوجوانان  را با قصه نود ثانیه ای «یک نگاه»، شروع کرد که در این قصه داستان روز اول مربی‌گری خودش در کانون و اهمیت نگاه محبت‌ آمیز و صبورانه به کودکان ونوجوانان را برای اعضا و همکاران رروایت کرد و خطاب به نوجوانان شرکت کننده در جشنواره گفت «همه شرکت کنندگان برنده هستند»، زیرا قصه‌گویی هنر است و هرکس که توانسته است این هنر را بیاموزد و با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس، به روی صحنه بیاید و این هنر کهن و اصیل را به نمایش بگذارد و مفهومی را از این طریق انتقال دهد، از نظر ما برنده است .

وی هم چنین کودکان ونوجوانان را به خواندن و نوشتن زیاد ترغیب کرد و افزود:تلاش شما برای یافتن قصه‌ها و روایت کردئن آن‌ها، حرکت به جلواست  و انتقال پیام و و ساختن دنیای خود و دنیای پیرامون کشور عزیزمان درگروهمین تلاش‌های شما است و قصه ها می‌توانند فرهنگ، آداب و رسوم و سخنان ما رابه  دنیا انتقال دهند و شما نوجوانان ارزش کارتان در این زمینه کمتر از بزرگسالان نیست.

زیاد بخوانید تا قصه‌گوی خوبی شوید

مریم کوچکی نماینده هیئت داوران این جشنواره و کارشناس ادبی کانون نیز در سخنانی در این مراسم ضمن اشاره به شرایط انتخاب قصه مناسب و اجرای آن، بچه‌ها را به مطالعه تشویق کرد و به آن ها گفت اگر می خواهید قصه‌گویان خوبی شوید، باید زیاد مطالعه کنید.  

 اجرای قصه‌گویی توسط کودک میهمان برنامه نگین پایدار، پخش پویا نمایی رضوی تولیدی توسط اعضا و مربیان مرکز شماره دو کرج، اجرای سرود توسط اعضا مرکز شماره ۴ کرج،پخش تیزرها و فیلم‌های نود ثانیه‌ای، اهدا جوایز به شرکت کنندگان و گرفتن عکس یادگاری از دیگر ویژه برنامه‌های این نشست بود، همچنین اجرای این برنامه را تسنیم کردی، عضو مرکز شماره سه کرج، برعهده داشت.  

گفتنی است داوری این مسابقه را در مرحله استانی، طاهره گرمسیری، کارشناس فرهنگی استان، مریم کوچکی، کارشناس ادبی استان و مریم فلاح نژاد مربی مسئول مرکز هشتگرد، برعهده داشتند و  از بین این اعضا، سه نفر به مرحله کشوری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، راه خواهند یافت .

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور جمعی از مسئولین کانون استان،مربیان و مسئولین مراکز،  اصحاب رسانه، والدین و اعضا علاقه مند از صبح پنج شنبه ۱۲ مهر ۹۷، در سالن همای‌های اداره کل کانون البرز، واقع در انتهای خیابان شهید صدوقی کرج،  آغاز و تا پایان ساعت ۱۷ ادامه یافت .

ویژه برنامه مرحله استانی جشنواره در بخش تخصصی بزرگسالان و مادربزرگ، پدربزرگ ها روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ماه سال جاری،  در همین مکان برگزار خواهد شد .

علاقه مندان به استفاده از ویژه برنامه‌های دیگر هفته ملی کودک که با همکاری سازمان‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، برگزار می شود، می توانند از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷، به مراکز کانون در سطح استان، مراجعه کنند.

تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر ۰۲۶۳۲۸۲۰۹۰۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =