کد خبر: 281962
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
آغاز پرشور هفته ملی کودک در کرمانشاه

با حضور کودکان، نوجوانان و مسوولان مختلف فرهنگی، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح امروز شنبه 14 مهرماه 1397 ویژه برنامه ‌های هفته ملی کودک در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش کرمانشاه افتتاح شد.

در افتتاحیه برنامه‌های هفته ملی کودک که اعضای کارگروه کودک و نوجوان و همچنین مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز حضور داشتند، ضمن افتتاح این ویژه‌برنامه، همزمان با سراسر کشور در کلیه مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه نیز این برنامه‌ها افتتاح شدند.

همزمان با آیین افتتاح برنامه‌های هفته ملی کودک در شهر کرمانشاه، مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش در سه راه 22 بهمن، به صورت ویژه به اجرای برنامه هایی متنوع و جذاب برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

در این محل، اعضای کارگروه هفته ملی کودک اقدام به برپایی غرفه‌های مختلفی پیرامون آموزش و معرفی فعاتلیت ‌های دشستگاه مربوط خود پرداخته‌اند.

هلال احمر، محیط زیست، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، صدا و سیما، و... از اعضای کارگروه هفته ملی کودک هستند که برای برپایی برنامه های این رویداد فرهنگی با کانون پرورش فکری استان کرمانشاه همکاری دارند.

«علیرضا گودرزی»، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ضمن افتتاح این برنامه‌ها، از غرفه‌های مختلف نمایشگاه هفته ملی کودک نیز بازدید کرد.

گودرزی در بخشی از این مراسم، با تبریک هفته ملی و روز جهانی کودک، از فعالیت های انجام شده برای هفته ملی کودک تمجید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه در بازدید از خانه فن‌آوری و هنر کانون پرورش فکری کرمانشاه، ضمن ابراز خرسندی از فراهم آوردن امکانات مناسب فرهنگی و هنری در این مکان، گفت: شرایط و امکانات بسیار خوبی در این مکان آماده شده است و ما اگر بتوانیم چنین شرایطی را برای بچه‌هامان به وجود بیاوریم، بدون شک خیلی از خلاقیت‌ها در آنها بروز پیدا می کند.

در ادامه، میهمانان شرکت کننده در این مراسم، از واحدهای عکاسی، پویانمایی، اتاق ضبط صدا، و کلیه غرفه های نمایشگاه هفته ملی کودک بازدید کردند.

علاوه بر «علیرضا گودرزی»، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه،«معصومه حسنی خوانسار»، مدیرکل نهاد کتابخانه‌ها، «ناهید فضلی»، معاون آموزش ابتدایی، «پریسا محمدی»، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، «مختار اسدیان»، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر، کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی، کارشناسان اداره کل بهزیستی، کارشناسان اداره محیط زیست، کارشناس مذهبی از سازمان تبلیغات اسلامی، علوم پزشکی، و...نیز در برنامه افتتاحیه شرکت داشتند.

«مهناز فتاحی» نیز در این برنامه، با تبریک هفته ملی کودک به همه کودکان دیروز و کودکان امروز، از آغاز ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از روز شنبه 14 مهرماه، در کلیه مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک علاوه بر مجتمع آفرینش، در مراکز شماره 4 و ده کانون پرورش فکری در شهر کرمانشاه نیز اجرا خواهد شد.

بازدید از موزه عروسک‌ها، نمایش فیلم، نمایش عروسکی،... در مرکز شماره 4 کرمانشاه واقع در پارک معلم، و اجرای کاردستی، آشنایی با سبک خانواده ایرانی اسلامی در خانه‌موزه جلیلی،.. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمانشاه، بازدید از مدرسه طبیعت، دیدار از کودکان بیمار، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، عضویت رایگان، نقاشی دیواری در یکی از معابر شهری کرمانشاه توسط اعضای برگزیده مسابقه‌های نقاشی بین‌المللی، و...است.

همچنین، حضور مدیرکل کانون استان به عنوان دبیر هفته ملی کودک در استان کرمانشاه در چند برنامه زنده رادیو و تلویزیونی صدا وسیما، مصاحبه خبری با خبرگزاری ها و جراید استانی،...از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

هفته ملی کودک در استان کرمانشاه از 14 مهرماه آغاز می شود و تا 20 مهرماه نیز ادامه خواهد داشت.

طی هماهنگی انجام‌شده با مدارس مختلف و اداره‌های کل آموزش و پرورش مناطق کرمانشاه، دانش‌آموزان در کلیه برنامه‌های هفته ملی کودک حضوری فعال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =