کد خبر: 281968
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
ششمین نشست ادبی سپیدار در اسفراین برگزار شد

ششمین نشست انجمن ادبی سپیدار اسفراین با خوانش داستان کوتاه کاشتانکا از انتوان چخوف و و نقد و بررسی آثار اعضا برگزارشد.

به گزارش  روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، ششمین نشست انجمن ادبی سپیدار مرکز اسفراین با محوریت داستان کوتاه و خوانش داستان کاشتانکا اثر انتوان چخوف  و نقد و بررسی اثار اعضای شرکت کننده به پایان رسید.

«تقی ابراهیمیان »مسئول انجمن ادبی سپیدار با اشاره به این که هدف از خوانش شعر و داستان در انجمن  آشنایی اعضا با نویسندگان  و شاعران سرشناس ایران و جهان است تصریح کرد در این رابطه نویسندگانی که اثار ان ها جنبه رئال دارد به خاطر نزدیکی به دوره نوجوانی می تواند نقطه آغاز و تداوم مناسبی برای پیش برد اهداف انجمن باشد و در سایه این هدف گذاری در این جلسه داستان کوتاه کاشتانکا از انتوان چخوف توسط اعضای انجمن خوانده شد.

وی  با اشاره به این که نشست های انجمن معولا در دو بخش برگزار می شود افزود: در بخش دوم برنامه که با محوریت نقد و برررسی آثار اعضا و زیر نظر دکتر نصرآبادی کارشناس انجمن ادبی برگزار شد بیش از 10 نفر از اعضا آثار خود را در زمینه شعر و داستان قرائت کردند و بقیه به کمک دکتر نصرابادی  آثار قرائت شده را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

دکتر «مجید نصر آبادی » کارشناس تخصصی برنامه با بیان این که شناخت به موقع استعدادهای نوجوانان و راهنمایی هوشمندانه آنها  عامل مهمی در موفقیت های آنهاست افزود تلاش ما این است که با استفاده از خواندن حرفه ای متن و نقد روشمند زمینه ارتباط هرچه بیشتر آن ها را با ادبیات فراهم کنیم چرا که نخستین پایه نوشتن خواندن است.

وی روند رو به رشد اعضای انجمن را طی جلسات برگزار شده رضایت بخش عنوان و کرد و گفت: اعضای شرکت کننده کم کم دارند به به زبانی دست می یابند که مخصوص خود ان هاست و این می تواند نوید بخش روزهای پرباری برای انجمن باشد.

گفتنی است انجمن ادبی سپیدار عصر روز اولین سه شنبه هر ماه  در محل کانون پرورش فکری اسفراین برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =