گشایش نمایشگاه استانی «کلک طلایی» در کانون سمنان

نمایشگاه استانی آثار هنرهای تجسمی اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در آغازین روز از هفته ملی کودک با حضور استاندار و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی در سمنان گشایش یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از گشایش نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی اعضای کودک و نوجوان این استان در آغازین روز از هفته ملی کودک با حضور سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، زینب کرکه‌آبادی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش، محمد همتی رئیس شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در مرکز  فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه در راستای شعار «آینده را باید ساخت» با رویکرد آموزه‌های عاشورایی با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.

جمال اظهار داشت: اعضای کودک و نوجوان در فراخوان «کلک طلایی» با موضوع «آئین‌های سنتی در شهر من و عاشورا» در پنج قالب نقاشی، طراحی، خوش‌نویسی، سفال‌گری و عکاسی به خلق ۵۶۸ اثر پرداختند که پس از داوری تعداد ۲۵۰ اثر به نمایشگاه استانی هفته ملی کودک راه یافت و ۱۰ برگزیده این فراخوان لوح و هدیه خود را از استاندار و هیئت همراه دریافت کردند و ۱۶ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

وی در ادامه، هدف از نخستین فراخوان استانی «کلک طلایی» را ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پر شور مخاطبان کودک و نوجوان در برگزاری آئین‌های محرم و نمایش فرهنگی غنی شیعه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی این هفته با ماه محرم، مربیان در این نمایشگاه برای مخاطبان کودک و نوجوان خود درخصوص مبانی اعتقادی و شناخت قیام امام حسین(ع) به معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری مانند معرفی شخصیت، معرفی کتاب، قصه‌گویی، عکاسی، نوشتن خلاق، نمایش و نقد فیلم، کاردستی، نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری، مسابقه و... می‌پردازند.

گفتنی است؛ در آیین گشایش این نمایشگاه، برنامه‌هایی مانند قرائت متن ادبی، نمایش خلاق، برگزاری ایستگاه خوش‌نویسی، نقاشی، کاردستی و سفال‌گری، معرفی غرفه‌ها توسط مربیان مراکز فرهنگی‌هنری سمنان و... اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =