برنامه‌های جذاب کانون تهران در نمایشگاه هفته ملی کودک

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران هر روز برنامه‌های متنوعی را در قالب چندین غرفه در نمایشگاه هفته ملی کودک به مخاطبان عرضه می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی مدیرکل کانون استان تهران، امسال نیز چون سال‌های گذشته برگزاری بخشی از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش بر عهده‌ی این مجموعه است. محمود سلیمانی در این رابطه می‌گوید: ما از ابتدا با هم‌کاری اداره‌کل روابط‌عمومی، مرکز آفرینش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط تلاش کرده‌ایم برنامه‌های متنوعی برای برپایی غرفه‌های کانون در نظر بگیریم که برای مخاطبان جذاب و درعین‌حال پرورش‌دهنده باشد.

به گفته‌ی این مدیر بازدیدکنندگان از این مجموعه در بدو ورود و با عبور از دالان کودکی ابتدا با غرفه‌ی پژوهش مواجه خواهند شد که با زبانی ساده کودکان را با روش‌های پژوهش و اهمیت آن در گردآوری اطلاعات در زندگی امروزی آشنا می‌کند. او هم‌چنین بیان می‌کند که در ادامه غرفه‌ی علمی با توضیحات قابل فهم برای کودکان و با استفاده از تصاویر و اشیا درباره‌ی زیست‌شناسی و نجوم اطلاعات ساده و جذابی را به کودکان ارایه می‌دهد.

گفتنی است که در ادامه‌ی این مسیر کودکان می‌توانند درغرفه‌ی قصه‌گویی پای روایت شیرین مربیان کانون بنشینند و یا در غرفه‌ی ادبی به تمرین نوشتن بپردازند. سلیمانی هم‌چنین بیان می‌کند در کنار این موارد غرفه‌ی دیروز، امروز و فردای کانون نیز با نصب تصاویری از اعضای موفق دوره‌های مختلف کانون دایر شده است. او در این رابطه می‌گوید: ما در این غرفه با هدف الگوگیری، تشویق کودکان به دنبال کردن رویاها و کسب موفقیت چهره‌های قدیمی را تحت عنوان اعضای دیروز، جوان‌ها را تحت عنوان اعضای امروز و عضوهای فعلی را نیز تحت عنوان چهره‌های فردای کانون به بچه‌ها معرفی می‌کنیم. به گفته‌ی این مدیرکل در صورت امکان در روزهای هفته‌ی ملی از اعضای کنونی مراکز و هم‌چنین اعضای گذشته برای حضور در این غرفه دعوت خواهد شد.

مدیرکل استان تهران هم‌چنین می‌افزاید: بازدیدکنندگان در ادامه‌ی این مسیر به غرفه‌ی مخصوص خردسالان می‌رسند که با هدف بازی و سرگرمی کودکان پیش‌دبستانی برپا شده است. لازم به ذکر است که در این مسیر چند غرفه‌ی هنری نیز دایر است که فعالیت‌هایی نظیر خطاطی، طراحی و نقاشی را با کودکان بازدیدکننده انجام می‌دهند. به گفته‌ی سلیمانی غرفه‌ی بعدی نیز مربوط به فعالیت‌های خلاق است که با هدف پرورش خلاقیت ذهنی کودکان با استفاده عروسک، تصویر و بازی‌های مختلف برپا شده است. او هم‌چنین می‌افزاید که غرفه‌ای تحت عنوان کتاب‌خانه نیز برپا شده است تا آن‌ها را با فعالیت‌های مختلف یک کتاب‌خانه‌ی کانونی آشنا می‌کند. سلیمانی با اشاره به این مطلب می‌گوید: در این غرفه با استفاده از ابزارهای جذاب هم‌چون یک کتاب بزرگ که توسط مربیان کانون طراحی و نقاشی شده است بچه‌ها با فعالیت‌های روخوانی و هم‌خوانی که در مراکز کانون انجام می‌شود آشنا می‌شوند. سلیمانی هم‌چنین بیان می‌کند که یک بخش ویژه در هفته‌ی ملی کودک امسال در این غرفه در نظر گرفته شده که مربوط به انجام فعالیت‌های مراکز فراگیر کانون است. او در این رابطه می‌گوید: در غرفه‌ی کتاب‌خانه بخشی از فعالیت‌های مراکز فراگیر هم‌چون استفاده از زبان اشاره یا زبان بریل برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنیم و حتی به آن‌ها آموزش‌هایی برای استفاده از این زبان‌ها می‌دهیم.

سلیمانی در پایان می‌افزاید علاوه بر این غرفه‌ها، هر روز در سالن غدیر نیز تعدادی از فیلم‌های زنده و انیمیشنی کانون برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =