یک‌شنبه‌ای برای سینما و تئاتر کودک و نوجوان

«هفته‌ی سینمای کودک» درحالی از روز یک‌شنبه 14 مهر برگزار می‌شود که تا پایان هفته‌ی ملی کودک هر روز جدیدترین فیلم‌های این حوزه در سینمای کانون خیابان وزاء به نمایش درمی‌آید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر، کانون پرورش فکری با همکاری بنیاد سینمایی فارابی آثاری از سینمای کودک و فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره‌های فیلم اصفهان و کانون را برای اهالی سینما، رسانه و تعدادی از کودکان‌ و نوجوانان برگزیده در جشنواره‌های فیلم نمایش می‌دهد.

در این رویداد هر روز دو فیلم بلند سینمایی در دو سانس ۱۷ و ۱۹:۳۰ در محل سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی (وزراء)، مجتمع کانون پرورش فکری اکران می‌شود.

این هفته با نمایش فیلم سینمایی «دوچ» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس به تهیه‌کنندگی کانون و «لالاکن» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی قربان‌پور در روز یک‌شنبه ۱۵ مهر آغاز می‌شود.

سالن سینمای مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب نیز میزبان اکران‌های عمومی و رایگان است. ویژه‌برنامه‌ی «عصرانه با سینمای کانون» به مدت شش روز برترین‌های نیم قرن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در قالب فیلم کوتاه، بلند و انیمیشن و به شکل رایگان نمایش می‌دهد که روز یک‌شنبه از ساعت 4 تا 7 بعدازظهر این برنامه در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

«آخرین آبادی» ساخته‌ی مجید مجیدی در ساعت 14 تا 14:45 نمایش داده می‌شود. در همین حال، از ساعت 5 تا   6 بعدازظهر نیز فیلم‌های «عموسیبیلو» ساخته‌ی بهرام بیضایی، «آن‌که خیال بافت و آن‌که عمل کرد» و «یک نقطه‌ی سبز» ساخته‌ی مرتضی ممیز، و دو قسمت از مجموعه‌ی «چرا و چطور» ساخته‌ی فرشید مثقالی به نمایش درمی‌آیند.

ساعت 6 تا 7 نیز فیلم «سه چهره از یک مبصر» ساخته‌ی حسن آقاکریمی به نمایش عمومی درمی‌آید.

مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب، صبح‌ها نیز هر روز صبح تا بعدازظهر با نمایش تعدادی از پویانمایی‌های کانونی میزبان کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان مدارس خواهد بود.

«ای کاش یه برادر داشتم» و «بادکنکی که شاد بود» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست و «ماه مهربان» اثر نازنین سبحان‌سربندی برنامه‌ی نمایشی روز یک‌شنبه 15 مهر است که برای مدارس و بچه‌های علاقه‌مند اکران می‌شود.

نمایش این آثار در هر دو نوبت صبح و عصر برای تمامی گروه‌های سنی و علاقه‌مندان به سینمای کودک رایگان و آزاد است.

در همین روز مانند دیگر روزهای هفته‌ی ملی کودک، نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی آرش شریف‌زاده با تخفیف ویژه روی صحنه‌ی مرکز تئاتر کانون در پارک لاله می‌رود.

نمایش «کلوچه‌های خدا» تا پایان این هفته از ساعت 17:30 روز 15 مهر در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران با تخفیف ویژه روی صحنه خواهد رفت و سپس تا آخر آبان بر روی صحنه این مرکز اجرا می‌شود.

اما در این هفته، مربیان کانون در بیمارستان بهرامی تهران حضور خواهند داشت و برنامه‌هایی را برای بچه‌های بستری در این مرکز اجرا می‌کنند.

مراکز استانی کانون نیز در تمامی شهرها میزبان خانواده‌ها هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =