هفته ملی کودک بهانه‎ای برای توجه به حقوق واقعی کودکان است

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران، هفته ملی کودک را بهانه‎ای مهم برای توجه به حقوق واقعی کودکان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان مازندران،سید عیسی میرشفیعی به عنوان نماینده آموزش و پرورش در ستاد گرامی داشت هفته ملی کودک گفت: 531هزار دانش آموز کودک در مدارس استان درس می خوانند و از این میان 26هزار و 287 نفر این کودکان در دوره پیش ابتدایی حضور دارند.

وی اظهار داشت: مجموعه آموزش‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق واقعی کودک کافی نیست و هفته ملی کودک بهانه‌ای مهم برای توجه به حقوق اساسی کودکان است.

میرشفیعی با بیان اینکه بسیاری از هزینه‌های امروز که ما پرداخت می کنیم حاصل عملکرد گذشتگان است تصریح کرد: ما در قبال عملکرد امروز خود مسوولیم  چرا که نقش مهمی در آینده جامعه و فرزندان‌مان ایفا می کند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران بر کنوانسیون حقوق کودک تاکید کرد و گفت:  توجه به آموزش حقوق کودک و آگاهی بخشی برای والدین – آموزش همگانی – حقوق شهروندی- توجه به برنامه‌های نشاط بخش و هم افزایی دستگاه‌ها برای احقاق این اهداف از جمله مواردی هستند که کنوانسیون می تواند در تحقق آنها کوشا باشد.

میرشفیعی ادامه داد: آموزش و پرورش استان نیز برنامه‌هایی را برای هفته ملی کودک دارد که برخی از برنامه‎های شاخص آن: یک روز شاد بدون کیف و کتاب در مدرسه- جشنواره کودک با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مدرسه و آشنایی خانواده‌ها با کودک آزاری‌ها نوین که امروز مبتلای جامعه است از جمله این برنامه‎ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =