کد خبر: 282018
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کودکان محور توسعه پایدارند

هم‌زمان با هفته ملی کودک نشستی با عنوان «کودک، توسعه پایدار و آینده» با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،‌ لیلا زمانی رئیس بخش توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست درباره اهداف کلی برگزاری این نشست گفت: کودکان محور اصلی توسعه پایدار هستند و هدف اصلی برگزاری این نشست بررسی شاخص‌هایی در مورد کودکان است که جامعه ما را به توسعه نزدیک می‌کند.

وی با تاکید بر نقش آموزش کودکان در توسعه پایدار ادامه داد: سلامت جسمی و روانی کودکان،‌آموزش و دور کردن آن‌ها از تنش، جزو محورهای اصلی توسعه پایدار است. همچنان که نگه‌داری از زمین و حفاظت محیط زیست نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

رئیس بخش توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست؛ نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: توسعه پایدار فقط محیط زیست نیست بلکه توسعه‌ اقتصادی و اجتماعی جزو آن است. اهداف توسعه هزاره که در سال ۲۰۰۰ در یونیسف مطرح شد، مبارزه با فقر، آموزش ابتدایی، برابری جنسیتی، کاهش مرگ و میر کودکان زیر پنج سال، برابری جنسیتی و مبارزه با مالاریا، ایدز و سایر بیماری‌ها، تضمین پایداری محیط زیست و گسترش مشارکت جهانی برای توسعه پایدار بود که تاکنون در این‌ زمینه‌ها پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

او در این نشست که روز 14 مهر 1397 برگزارشد، اهداف توسعه پایدار را مردم، رفاه، کره زمین، صلح و مشارکت خواند و ادامه‌داد: ایران در زمینه کاهش مرگ میر کودکان زیر پنج سال، پیشرفت داشته ولی در زمینه‌های کاهش بیماری ایدز، آموزش ریاضی، پیش‌دبستانی و ازدواج کودکان، نیاز به اقداماتی پیش‌گیرانه دارد. درباره خودکشی و کودکان کار در ایران آمار درستی وجود ندارد که این موضوع امر برنامه‌ریزی توسعه را دچار مشکل می‌کند. طبق آمار جهانی یونیسف ۵۷ میلیون کودک از تحصیل باز مانده‌اند و ۱۵۲ میلیون کودک نیز کارگر هستند.

وی با تاکید بر نقش سلامت و تغذیه بر رشد کودکان در توسعه پایدار گفت: رونق اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز همه پیشرفت‌ها باشد. آموزش‌های مبتکرانه و کارگاه‌های گروهی و عملی نیز از جمله راهکارهای آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان هستند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از روز 14 مهر آغاز شده و تا روز 20 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =