هفته‌ای متفاوت برای کودکان در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

هفته‌ی ملی کودک بهانه‌ای برای یادآوری حقوق کودکان است که مربیان و اعضا در مراکز فرهنگی هنری صدای آنان را به گوش بزرگ‌ترها می‌رسانند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان آغاز شد.

هر سال با فرا رسیدن هفته‌ی ملی کودک، جنب و جوش تازه‌ای در مراکز کانون شکل می‌گیرد و مربیان همراه با اعضا برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کنند تا با صدایی بلند حقوق خود را به بزرگ‌ترها یادآوری کنند و به آنان بگویند که شادی، صلح، امنیت و... بخشی از این حقوق است که گاه و بی‌گاه از سوی بزرگ‌ترها نادیده گرفته می‌شود.

نخستین روز هفته‌ی ملی کودک نیز به عنوان «کودک، خانواده، سبک زندگی اسلامی» نام‌گذاری شده تا توجه به کودکان از این نهاد مهم آغاز شود و در سایر بخش‌های جامعه گسترش یابد. مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در آغاز این هفته با اجرای ویژه برنامه‌هایی متناسب با روزهای ماه محرم شادی را برای کودکان به ارمغان آوردند.

مربیان مراکز، که پیش از آغاز هفته‌ی ملی کودک نشست‌هایی با مسئولان محلی برگزار کرده بودند، با شروع هفته‌ی ملی کودک با برگزاری کارگاه‌های ادبی و هنری، بحث آزاد، قصه گویی و حضور در مدرسه‌های حاشیه‌ی شهر شادی را به همه‌ی کودکان به تقدیم کردند.

برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌ها، بازخوانی حقوق کودک در اسلام و حضور دانش آموزان در مراکز کانون از دیگر برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک ایرانشهر، شماره‌ی پنج زاهدان، بزمان، بنجار، نیمروز، زهک، هامون و بمپور در نخستین روز هفته‌ی ملی کود بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =