تبیین برنامه‌های هفته ملی کودک و جشنواره قصه‌گویی در کانون سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح و تبیین برنامه‌های شاخص هفته ملی کودک و جشنواره استانی قصه‌گویی پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مهدی جمال روز یک‌شنبه ۱۵ مهرماه سال ۱۳۹۷ در نشست خبری با اصحاب خبر و رسانه به تشریح برنامه‌های شاخص هفته ملی کودک و جشنواره استانی قصه‌گویی، پرداخت.

جمال در این نشست با اشاره به شعار سال کانون پرورش فکری مبنی بر «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» بر تقویت مهارت‌های زندگی با هدفمند کردن فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه مخاطبان کودک و نوجوان تأکید کرد.

به ما اعتماد کنید آینده را می‌سازیم

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه با توجه به شعار هفته ملی کودک که «آینده را باید ساخت»، زبان آموزش در کانون پرورش فکری را زبان هنر عنوان و خاطرنشان کرد: همایش خیابانی «آیندگان» با شعار «به ما اعتماد کنید، آینده را می‌سازیم»، روز دوشنبه ۱۶ مهرماه که روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» نامگذاری شده، با حضور بیش از ۴۰۰ کودک سمنانی برگزار می‌شود.

جمال در ادامه با بیان این‌که کودکان در این همایش، یک روز شاد و با نشاط را تجربه می‌کنند، افزود: برگزاری نمایشگاه با تعامل دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کودک و عضویت رایگان در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری اعم از ثابت، سیار و پستی، دیدار با کودکان بیمار بستری در بیمارستان و هم‌چنین کودکان مؤسسه‌های حمایتی، برگزاری نشست تخصصی تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان و نوجوانان، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، برگزاری همایش طلایه‌داران و همیاران پلیس و برپایی شهرک ترافیک، برگزاری سومین هم‌آیند کرسی سخن و دیدار صمیمی اعضای کودک و نوجوان مراکزفرهنگی‌هنری کانون استان با سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان، برگزاری همایش «لبخند شاپرک‌ها» ویژه کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار در روستای جزن دامغان از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.

تقویت مهارت‌های زندگی در قالب قصه

 مدیرکل کانون استان سمنان هم‌چنین با توجه به ضرورت و اهمیت قصه‌گویی در دنیای کودکان و نوجوانان گفت: تابستان امسال جشنواره قصه‌گویی با رویکرد تمرین زندگی و ارائه قصه‌ی زندگی انسان‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی استان سمنان با دعوت از عموم مردم آغاز شد و اعضا و مربیان مراکز ۲۴گانه کانون پرورش فکری استان سمنان با حضور در جمع مردم و پخش تراکت و فراخوان، آنها را برای شرکت در جشنواره قصه‌گویی و بیان قصه زندگی خود، دعوت کردند.

جمال در ادامه افزود: این جشنواره با عنوان «قصه زندگی من» در سه بخش ملی(شامل دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها)، بخش علمی(شامل مقاله‌نویسی) و بخش عمومی(شامل قصه‌های۹۰ ثانیه‌ای) با استقبال ۶۸۸ قصه‌گو روبرو شد که از این تعداد، ۱۰۴ نفر در بخش قصه‌گویی ۱۵ دقیقه‌ای شرکت کردند و ۵۸۴ نفر هم در بخش قصه‌گویی ۹۰ثانیه‌ای تاکنون اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل کانون استان سمنان بیان داشت: پس از داوری مرحله‌ی حوزه‌ای، تعداد ۲۲ نفر به مرحله استانی که ۲۴ مهر سال جاری در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار می‌شود، راه یافتند و از این تعداد، ۵ قصه‌گوی برگزیده به مرحله منطقه‌ای دعوت می‌شوند و ۳ نوجوان و ۳ پدربزرگ و مادربزرگ هم در مرحله استانی انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه بین‌المللی قصه‌گویی معرفی می‌شوند.

جمال در پایان تصریح کرد:  ۴۳ هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری ۲۴گانه کانون پرورش فکری این استان اعم از ثابت، سیار و پستی، عضو هستند که از این تعداد ۱۳هزار و ۸۷۰ نفر در روستا سکونت دارند و موجودی کتاب مراکز این کانون در استان تاکنون ۲۸۰هزار جلد است که براساس برنامه‌ریزی تا پایان سال ۹۷ به ۳۰۰هزار جلد می‌رسد و در شش ماهه نخست سال، تعداد ۴۱ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب به اعضای کودک و نوجوان امانت داده شد.

گفتنی است؛ در این نشست، نمایندگانی از خبرگزاری ایرنا، ایسنا، شبستان، مهر، فارس، ایکنا، تسنیم، پانا، مردم‌سالاری، پیام و خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سمنان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =