دیدار اعضای کانون با مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین

به مناسبت روز «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، جمعی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، به دیدارمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 15 مهر 1397، به مناسبت روز«کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»25 نفر از اعضای دختر مرکز فرهنگی و هنری شماره سه و مجتمع کانون استان قزوین به دیدار «محمدعلی حضرتی‌ها» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رفتند.

در این دیدار که «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، معاونان میراث فرهنگی و جمعی ازمربیان و کارشناسان کانون نیز در آن حضور داشتند، حضرتی‌ها درباره جایگاه میراث فرهنگی در ماندگاری و انتقال تمدن، فرهنگ و ذخایر معنوی جامعه با اعضا به گفت و گو نشست و با بیان پیشینه فاخر و چندهزارساله تمدن ایرانی، اهمیت حفظ و ارزش‌گذاری به ذخایر ملی-مذهبی را یادآور شد.

وی با برشماری و معرفی بیشتر شماری از آثار تاریخی و مشاهیر استان قزوین، آگاهی و شناخت کودکان و نوجوانان از میراث فرهنگی جامعه را مایه بالندگی و تجربه اندوزی آنها دانست.

حضرتی‌ها، با معرفی بخش‌های متنوع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وظیفه، جایگاه و اثرگذاری هریک را در پاسداشت اندوخته‌های تاریخی کشور برای بچه‌ها توضیح داد.

وی با طرح چند پرسش درباره آثار باستانی استان، آگاهی مهمانان کوچک این برنامه را درخور تحسین خواند و پیشنهاد کرد که اعضای علاقه‌مند کانون از این پس به عنوان«همیار گردشگر»با سازمان میراث فرهنگی همکاری کنند.

وی با اشاره به عنوان این روز(کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی)افزود:میراث فرهنگی در بستر محیط زیست شکل می‌گیرد و هر دو مثل ضرورت دو بال پرنده برای پرواز، برای زندگی کردن لازم است، وهمان‌طور که هرچقدر بال‌ها بزرگتر باشد، پرنده توانمند تر می شود، هر چقدر در زمینه میراث فرهنگی و محیط زیست تقویت و پیشرفت داشته باشیم، کیفیت زندگی مردم جامعه هم افزایش می‌یابد.

در این نشست، هم‌چنین مدیرکل کانون پیشنهاد برگزاری تور گردشگری ویژه کودک و نوجوان را مطرح کرد، تا با اجرای این طرح، بچه‌ها با ذخایر فرهنگی و هنری استان بیشتر آشنا شوند.

در ادامه این برنامه «علی اکبر سلیمانی» فرماندار آوج هم به جمع مهمانان این نشست پیوست و درباره بناهای تاریخی این شهرستان،با اعضا گفت و گو کرد.

در بخش پایانی این دیدار، اعضای کانون یک تابلوی کاردستی «نقاشی سنگ» را به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیم کردند، و وی نیز یک بسته فرهنگی –صنایع دستی به مهمانان کوچک خود اهدا کرد.

هم‌چنین پیش از مراسم دیدار، اعضای کانون از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کردند وبا وظایف آن‌ها آشنا شدند.

گفتنی است، روزهای هفته ملی کودک به ترتیب روزهای 14 مهر روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، 15 مهر «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، 16 مهر (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، 17 مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»، 18 مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، 19 مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و 20 مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته است که در برنامه ریزی گرامی‌داشت این ایام، موردتوجه قرار گرفته است.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با برخورداری از 22 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی برای کودکان و نوجوانان سراسر استان فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =