ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان به کودکان کم‌شنوا در هفته‌ی ملی کودک

تست شنوایی کودکان و ارائه‌ی مشاوره به بچه‌های کم‌شنوا یا ناشنوا در هفته‌ی ملی کودک به صورت رایگان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری کانون صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارشناسان مرکز توانبخشی مهر نیوشا، به عنوان موسسه‌ای تخصصی در حوزه‌ شناسایی مشکلات شنیداری بچه‌ها، با حضور در غرفه‌های هفته‌ی ملی کودک، سطح شنیداری کودکان و نوجوانان را می‌سنجند و در صورت نیاز به ادامه‌ی مشاوره‌های درمانی به مرکز معرفی می‌شوند.

به گفته‌ی مریم احمدی، این مرکز در زمینه‌ی بدشنوایی و کم‌شنوایی بچه‌ها به صورت تخصصی فعال است و با کمک به بچه‌هایی که در مدارس به خاطر مشکلات شنوایی که به آن «بدشنوایی» می‌گویند، آن‌ها را در پردازش مطالبی که می‌شنوند راهنمایی می‌کنند. به گفته‌ی این کارشناس، بدشنوایی عنوان فصل تازه‌ای است در این حوزه‌ی شنوایی و با کم‌شنوایی و ناشنوایی متفاوت است که به تازگی به آن توجه می‌شود.

او توضیح می‌دهد که در سال‌های اخیر سعی می‌شود که از آموزش زبان اشاره اجتناب کرده و بچه‌های کم‌شنوا و ناشنوا را با روش‌های نوین، ارتقا داده و آن‌ها را برای ورود به مدارس عادی تربیت کنند تا بتوانند علاوه بر درمان‌های پزشکی، پس از انجام دوره‌های تمرینی، قدرت شنیدن و سخن گفتن بیابند.

این موسسه برای بچه‌های کم‌شنوا و ناشنوا، تمرین‌هایی برای توان‌بخشی طراحی کرده و بر اساس این الگو، بعد از آموزش و پایان این دوره‌های کوتاه، وارد مدارس عادی می‌شوند.

احمدی درباره‌ی پیشرفت‌های علمی در کاشت حلزون در گوش گفت که با این روش‌ها، دیگر کمتر بچه‌ای را می‌توان ناشنوای مطلق دانست و خیلی از آن‌ها شانس این را دارند که با گذراندن دوره‌های توان‌بخشی، بر مشکلات شنیداری خود فائق بیایند.

غرفه‌ی این موسسه در هفته‌ی ملی کودک، همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 19 در خیابان حجاب تهران، طبقه‌ی پایین بخش نمایشگاهی این رویداد پذیرای خانواده‌ها و مدارس است.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور درحال برگزاری است.

غرفه‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، نمایش، تئاتر عروسکی، سفال‌گری، محیط زیست، کتاب‌خوانی و نقاشی، از جمله بخش‌های کارگاهی مرکز آفرینش‌های کانون در این هفته است که به صورت رایگان برای عموم برگزار می‌شود. از سوی دیگر، نمایش فیلم‌های سینمای کودک در ساعت‌های بعدازظهر در سینماهای کانون در خیابان خالد اسلامبولی و حجاب، و هم‌زمان در اغلب سالن‌های کانون در کشور، بخش دیگری از این رویداد فرهنگی و هنری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =