کد خبر: 282124
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
بازدید 886
نشست تخصصی قصه گویی در کرمان برگزار شد

به مناسبت هفته ملی کودک نشست تخصصی قصه گویی با حضور 57 نفراز مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان؛ در نخستین روز از هفته ملی کودک نشست تخصصی قصه گویی با عنوان گفتار صحیح و ارتباط درست با حضور 57 نفر از مربیان مراکز کانون در مجتمع پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

 تلفظ صحیح واژه‌ها، افزایش دایره لغات و تسلط بر آن، توانایی انتقال حس‌های عاطفی از طریق شناخت و تمدن موقعیت‌های بیان، ارتباط صحیح به واسطه بهداشت بیانی و انتقال موقعیت‌های بیانی، شناخت صحیح مخاطب و استفاده از رفتارهای بیانی و کلامی متناسب با موقعیت و سن مخاطب و تاثیر گذاری هدف‌مند و درگیر کردن مخاطب با قصه از محورهای آموزشی این نشست تخصصی بود.

مازیار رشید صالحی استاد قصه‌گویی استان کرمان  در حاشیه برگزاری این دوره با بیان اینکه قصه‌گوها باید وارد دنیای ذهنی کودکان شوند؛ افزود: سادگی خط داستان به کیفیت کار قصه‌گو کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌ها باید برای کودکان باورپذیر باشند گفت: در حین قصه‌گویی در ذهن مخاطب نباید جملات سوالی ایجاد شود بلکه قصه‌گو باید به گونه ای قصه خود را بیان کند که مخاطب را به شنیدن ادامه داستان جذب کند.

 این استاد قصه‌گویی تصریح کرد: قصه‌های دفاع مقدس و آسیب‌های اجتماعی باید به صورت ملموس و قابل باور برای کودکان و نوجوانان طراحی و بیان شود.

رشیدصالحی با اشاره به اینکه قصه‌گو باید در حین قصه خود را درگیر واژه‌ها، لحن، لهجه و صدا کند خاطرنشان کرد: قصه گو در حین قصه‌گویی نباید پرش ذهن برای مخاطب ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گو باید در دنیای خیال خود قدم بگذارد تا بتواند داستان موفقی را به کودکان ارائه دهد؛ بیان داشت: بهترین قصه‌گوها کودکان هستند زیرا آن‌ها با عروسک‌ها و ماشین های اسباب‌بازی خود خیال‌پردازی می‌کنند.

عبدالرضا قراری رئیس انجمن نمایشی استان کرمان نیز در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه ولی نعمت؛ قصه گویی در کانون مربیان هستند گفت: فرهنگ ایرانی غنی از منابعی است که می تواند به مربیان در امر قصه گویی بسیار کمک کند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از روز 14 مهرماه  آغاز شده و تا روز 20 مهرماه در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =