هزینه‌کردن در حوزه کودک و نوجوان، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

مهناز فتاحی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا: آشنایی با ارزش‌های دینی، ملی و فرهنگ بومی منطقه از جمله رویکردهای کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در اجرای برنامه‌ها است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان کرمانشاه روز یکشنبه 15 مهرماه 1397با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه ، به تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک پرداخت.

او در گفت و گو با این خبرگزاری ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک، به ارایه فعالیت‌های انجام شده در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه پرداخت و افزود: هفته ملی کودک در استان از 14 مهر آغاز شده و تا 20 مهر نیز ادامه دارد.

او با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در این هفته تدارک دیده شده است، گفت: ویژه‌ برنامه‌های هفته ملی کودک علاوه بر مجتمع آفرینش، در مراکز شماره چهار و 10 کانون پرورش فکری در شهر کرمانشاه نیز اجرا خواهد شد.

او بازدید از موزه عروسک‌ها، نمایش فیلم، نمایش عروسکی در مرکز شماره چهار کرمانشاه واقع در بوستان معلم و اجرای کاردستی، آشنایی با سبک خانواده ایرانی اسلامی در خانه‌موزه‌جلیلی را از جمله برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

مدیرکل کانون استان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمانشاه را؛ بازدید از مدرسه طبیعت، دیدار از کودکان بیمار، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، عضویت رایگان و نقاشی دیواری در یکی از معابر شهری کرمانشاه توسط اعضای برگزیده مسابقه‌های نقاشی بین‌المللی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

او همچنین با قدردانی از حمایت‌های استانداری کرمانشاه، گفت: در راستای اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک با همکاری استانداری کرمانشاه کارگروهی تشکیل شده و 18 دستگاه مرتبط با حوزه کودک عضو این کارگروه هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در ادامه به عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در روز 16 مهر اشاره کرد و گفت: عضویت در کانون روز دوشنبه رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مراکز کانون ثبت نام کنند.

فتاحی همچنین بازدید کودکان زیر 12 سال از اماکن تاریخی و موزه های شهر کرمانشاه را در روز 16 مهر رایگان اعلام کرد.

او فراهم کردن محیطی شاد و جذاب برای کودکان را از اهداف کانون در برگزاری برنامه های هفته ملی کودک اعلام کرد و گفت: معتقدیم هزینه‌کردن در حوزه کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری بر روی نسل آینده کشور است و در این راستا تمام توان خود را بر روی انجام برنامه‌های تاثیرگذار بر روی این نسل گذاشته‌ایم.

او یادآوری کرد که انس بیشتر با خداوند متعال و قرآن کریم، آشنایی با ارزش‌های دینی و ملی و فرهنگ بومی منطقه از جمله رویکردهای کانون در اجرای برنامه‌ها است.

فتاحی تعداد مراکز کانون در استان را 40 مرکز ثابت، سیار، پستی و فراگیر اعلام کرد و گفت: اکنون 2 مرکز فراگیر ویژه معلولان در استان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه به صورت مستمر در طول سال برنامه‌های متعددی برگزار می شود و تلاش می‌کنیم همه کودکان و نوجوانان استان را از این برنامه‌ها بهره‌مند کنیم.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.

حدود 100 هزار کودک و نوجوان در طول سال از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =