کیکم؛ هدیه طبیعت به کودکان کرمانشاهی

در ادامه ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک، کودکان کرمانشاهی، میهمان مدرسه طبیعت شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در ادامه برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمانشاه، کودکان کرمانشاهی از مدرسه طبیعت «کیکم»، اولین مدرسه طبیعت در غرب کشور و چهارمین مدرسه در کل کشور بازدید کردند.

در این بازدید که صبح روز یکشنبه 15 مهرماه 1397 انجام شد، دانش آموزان از طریق مرکز شماره 7 کانون پرورش فکری شهر کرمانشاه به مدرسه طبیعت اعزام شدند.

بنابر گفته مسوولان مدرسه طبیعت «کیکم»، این مدرسه جایی برای بازی‌های سرخوشانه در طبیعت است که منجر به رشد استعدادها، خلاقیت، دست ورزی، رویا پردازی و سلامت فکری و جسمی کودکان می‌شود.

کودکان و نوجوانان با حضور در این باغ، با حیوانات مختلفی همچون؛ مرغ، خروس، بوقلمون و دیگر حیوانات مزرعه از نزدیک آشنا می‌شوند.

همچنین در بخشی دیگر از این باغ بزرگ، با کاشت گوجه و خیار، بادمجان و ...آشنایی پیدا می‌کنند.

عمده فعالیت‌های مدرسه طبیعت در این بستر طبیعی انجام می شوند.

از دیگر فعالیت‌های مدرسه طبیعت، کار با والدین کودکان است، تا نسبت به ضرورت و منافع ارتباط کودک با طبیعت آگاه‌تر شوند.

این مدرسه در کیلومتر 3 جاده خروجی شهر کرمانشاه به طرف سراب قنبر واقع شده و در قالب کارگاههای طبیعی، کودکان و نوجوانان را با طبیعت آشنا می‌کنند.

کیکم (یکی از درختانی که معمولا در جنگلهای زاگرس همراه با بلوط می روید) نخستین مدرسه طبیعت در غرب ایران و چهارمین مدرسه در کشور است که به مساحت یک هکتار در سراب قنبر کرمانشاه راه اندازی شده است.

در این مدرسه، نمادهای طبیعی از قبیل خانه روستایی کاهگلی، برکه برای نگهداری آبزیان، تپه خاکی برای بازی کودکان، تاکستان انگور، فضای سبزی کاری، آغل برای نگهداری حیوانات اهلی و لانه خرگوش ایجاد شده تا فضایی برای کشف و شهود کودکان (6 تا 12 سال) و کسب تجربه های جدید از زیست طبیعی باشد.

بازدید کودکان کرمانشاهی از این مجموعه زیبا و مفرح در راستای برنامه های هفته ملی کودک انجام شده است، تا ضمن آشنایی کودکان با مجموعه های طبیعی، حضور در این محیط های جذاب، زمینه مناسبی را برای افزایش شور و نشاط در آنان فراهم کند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در استان کرمانشاه که از روز 14 مهرماه آغاز شده است، با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی تا 20 مهرماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =