نمایشگاه هفته ملی کودک را بانشاط دیدم

وزیر آموزش و پرورش صبح روز 16 مهر (روز جهانی کودک) نمایشگاه هفته ملی کودک در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدمحمد بطحایی در حین بازدید از نمایشگاه مهم‌ترین دست‌آورد روز جهانی کودک را توجه عمیق به مسائل و مشکلات کودکان عنوان کرد.

او با بیان این‌که اتفاق‌های خوب امسال در کانون، باعث به وجود آمدن رویکرد متفاوتی در حوزه تعلیم و تربیت کودک شده است، اضافه کرد: در گوشه و کنار این نمایشگاه شادی، نشاط و امید را می‌بینیم.

بطحایی با اشاره به  این‌که کودکان در این نمایشگاه با مهارت‌های مختلف هنری وعلمی و فن زندگی کردن آشنا شدند، اضافه کرد: اشتیاق کودکان در این زمینه باعث شده که در آموزش و پرورش حافظه محوری را کنار بگذاریم و به دنبال مهارت‌افزایی باشیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی باعث بروز خلاقیت‌های دانش‌آموزان می‌شود و امروزه با توجه به فضای کم برای تحرک آنان، برپایی چنین برنامه‌هایی علاوه بر اجتماعی‌شدن کودکان زمینه افزایش تحرک بدنی را فراهم می‌کند.

در این بازدید، وزیر آموزش و پرورش ضمن حضور در تمامی غرفه‌ها چند لحظه‌ای با کودکان همراهی کرد و با آن‌ها عکس یادگاری گرفت.

کودکان را با مقتضیات کودکی نگاه کنیم/ دوست داشتم خلبان شوم

بطحایی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته ملی کودک افزود: روز کودک بهانه بسیار خوبی است که مسئله کودک را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: نباید کودکان را با معیارهای بزرگسالی بسنجیم بلکه به آن‌ها باید با توجه به شرایط و مقتضیات کودکی‌شان نگاه کنیم.

بطحایی افزود: در دوره ابتدایی و به ویژه پیش دبستانی قصد داریم برنامه جامع ارتباط با خانواده را پیش بگیریم، همچنین در حال حاضر برنامه درسی در دوره ابتدایی به مدت دو ساعت انعطاف‌پذیری پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در کودکی علاقه داشتید چه کاره شوید نیز با خنده گفت: من به سه شغل علاقه‌مند بودم که اولین آن‌ها معلمی بود و مطابق علاقه همه پسران که در کودکی خلبانی را دوست دارند من هم دوست داشتم خلبان شوم.

وی با اشاره به اهمیت روز جهانی کودک تاکید کرد: روز جهانی کودک بهانه مجددی است که به حوزه کودک و مسائل کودک توجه کنیم و یک نوع بسیج عمومی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =