کد خبر: 282152
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
رنگ مهربانی

کودکان در روز جهانی کودک، دنیایی با رنگ مهربانی را آرزو کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ویژه برنامه روز جهانی کودک با حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز کودک در تالار شهر مشهد برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با حضور مسوولان استانی و با مشارکت صداوسیمای خراسان رضوی، شورای شهر مشهد و شهرداری برگزار شده بود یکی از کودکان به نمایندگی از سایر دوستان خود به خوانش بیانیه روز جهانی کودک پرداخت و خواسته‌های کودکانه اما منطقی خود را از بزرگترها مطرح کرد.

کوثر خاشه‌گی دانش‌آموز کلاس چهارم و عضو مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد در بخشی از این بیانیه ازکودکان مظلوم کربلا، یمن و فلسطین یاد کرد و گفت: به کودکان دیروز و امروز و فردا که صدایشان از کربلا می‌آید و قصه غصه‌های خود را با اندوهی غریبانه به گوش زمانه می‌رسانند، سلام می‌گویم؛ کودکانی که درد و رنج کودکان حسین را در کربلا فهمیده‌اند و حسین فهمیده شده‌اند و بزرگانه در برابر دشمن خدای کودکان ایستاده‌اند. همان‌ها که در دور و نزدیک در سوریه، یمن، عراق، فلسطین،   افغانستان و سرزمین‌های دیگر گرفتار جنگ و ترس و رنج و ویرانی هستند.

خاشه‌گی از آرزوهای ساده دنیای کودکی گفت؛ او دنیایی به رنگ مهربانی را حق کودکان سراسر جهان دانست و گفت: ما کودکان، دوستی را دوست داریم و از قهر و تاریکی و نادانی فرار می‌کنیم.

او بزرگترها را دعوت به شنیدن حرف‌های دل‌ کودکان‌شان کرد و گفت: امروز روز ماست، روز جهانی کودک. روزی که باید صدای کودکان از پنجره‌های شادی و آرامش به سمت باغ‌های امن بهاری پرواز کند. پرواز برای شکوفایی، برای زیبایی، برای رهایی. برای رسیدن به روزهایی بهتر از امروز، برای فردایی بهتر، برای دنیایی بهتر، برای آینده.

عضو مرکز فرهنگی هنری شماره۴ مشهد و نماینده کودکان در پایان سخنان خود به ساختن آینده‌ای بهتر اشاره کرد و گفت: کودکان شکوفه‌های امیدند و آینده‌سازان ایران عزیز هستند. کودکان پیام‌آور آینده‌ای بهاری‌اند. امروز روز جهانی کودک است. روز شنیدن صدای کودکان. صدای ما را بشنوید. آینده را با دستان بهاری کودکان می‌توان ساخت.

رضا قمرزاده سرپرست کانون خراسان رضوی نیز، ضمن تقدیر از صداوسیمای خراسان رضوی، شورای شهر و شهرداری مشهد برای همراهی صمیمانه‌شان در برگزاری این ویژه برنامه گفت: امیدوارم این برنامه یک شور و نشاط خاطره‌انگیزی در دل کودکان ایجاد کرده باشد و معتقدم هفته ملی کودک فرصت خوبی است تا نهادهای فرهنگی و متولی کار کودک از ظرفیت‌ها و توانایی‌هایشان برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها استفاده کنند و با توکل به خداوند منان این همایش آغاز راهی برای برنامه‌ریزی‌های بهتر در حوزه کودکان باشد.

اجرای مسابقه فرهنگی با مشارکت دانش‌آموزان، نمایش عروسکی، قصه‌گویی و اجرای برنامه جذاب آبنبات چوبی با حضور هنرمندان سیمای خراسان رضوی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود که در تالار شهر برگزار شد.

گفتنی است؛ در این برنامه از برگزیدگان جشنواره‌های کانون و تعدادی از کودکان شهدای مدافع حرم تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =