کانون پرورش فکری مرکز پرورش استعداد کودکان و نوجوانان است

کانون پرورش فکری کودکان، مرکز پرورش فکر و استعداد و نسل پروری بوده و دارای جایگاه بسیار بالایی در نظام تعلیم و تربیت انسان است.

کانون پرورش فکری کودکان، مرکز پرورش فکر و استعداد و نسل پروری بوده و دارای جایگاه بسیار بالایی در نظام تعلیم و تربیت انسان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز 16 مهر ماه 1397 در جریان بازدید از کانون شماره 2 بیرجند به مناسبت روز جهانی کودک سخن می‌گفت با بیان این مطلب، ضمن تبریک روز جهانی کودک گفت: شما کودکان بهترین سرمایه و آینده سازان این کشور و مملکت هستید و رمز موفقیت و توفیق آینده کشور در گرو توجه عمیق به شما عزیزان است.

مروج الشریعه، به دو نوع نگاه در دنیا در حوزه آموزش و پرورش و مباحث تربیتی اشاره کرد و افزود: نگاه اول توجه صرف به محفوظات و انباشته کردن مباحث مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و... در اذهان کودکان و دانش آموزان است که تقریباً در دنیا منسوخ شده است.

 مقام عالی دولت در استان، به نگاه دوم به این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: نگاه دوم نیز توجه به علاقه‌مندی‌های دانش آموزان و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی آنان به عنوان استعدادهایی درخشان است که هریک در حوزه هایی مشخص دارای توان‌مندی هستند.
مروج الشریعه  با بیان این‌که در کشور اقدامات خوبی برای رسیدن به نگاه دوم انجام شده است، گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله داریم و در برخی مواقع با توجه به نگاه اول حرکت می کنیم که اگر خواهان موفقیت در حوزه‌های مختلف هستیم باید به این سمت حرکت کنیم.

 استاندار خراسان جنوبی، وظیفه مسئولین را ایجاد زیرساخت و تعیین ضوابط و مقررات برای رسیدن به توفیقات علمی و آموزشی دانست و تصریح کرد: موسسات علمی و دستگاه‌های تخصصی در این حوزه باید تلاش کنند تا استعدادهای جوشان و درخشان کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری شناسایی و در راستای شکوفا کردن آن‌ها از تمام امکانات استفاده نمایند.
مروج الشریعه، کانون پرورش فکری را مرکز تولید فکر و اندیشه دانست و تصریح کرد: این استعدادها باید در سنین پایین کشف و در کانال خود مورد استفاده قرار گیرند تا بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

 مقام عالی دولت در استان، خاطر نشان ساخت: متولیان امر باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا به جای یادگیری انباشتی از محفوظات علمی،فنی،مهندسی و... و نیز یادگیری مفاهیم اجتماعی و انسانی ، روش های درست زیستن و زندگی درست آموزش داده شود.

این گزارش حاکیست، استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز و همزمان با روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  شماره 2 بیرجند حضور یافت و ضمن دیدار با کارکنان و کودکان این مرکز آنان را مورد تفقد قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =