مسئولان موظف به ایجاد بستر مناسب برای محیط شاد برای کودکان هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما موظفیم بستر مناسب را برای ایجاد محیط شاداب برای کودکان در مراکز فرهنگی و هنری کانون فراهم کنیم .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  علی محمد احمدی به همراه جمعی از مسئولان به مناسبت هفته ملی کودک با حضور در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از آخرین دستاوردهای این مرکز بازدید کرد و گفت: باید نسل آینده را با سرمایه‌گذاری بر روی پرورش قدرت تعقل آموزش داد .

وی اظهارکرد: کشورهای توسعه یافته در کنار آموزش به پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان می‌پردازند و و بدون شک هرکجا که این اتفاق رخ نداده بهره‌وری سرمایه‌های فکریبه طبع آن پایین بوده است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی است که اگرچه از نظر سخت‌افزار محدودیت‌هایی دارد اما از نظر فکری دارای ظرفیت‌های خوبی است که ثمره آن بروز نبوغ و بالندگی بوده است .

احمدی با بیان اینکه همواره و به ویژه در طول چهار دهه گذشته مردم ایران روزهای سخت و پرتلاطمی را تجربه کرده اند، تصریح کرد: اما با وجود این مشکلات و مانع تراشی دشمنان  پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌ های مختلف حاصل شده است .

وی ادامه داد: امید است صلح و آرامش در جهان سایه بیاندازد و دیگر شاهد جنگ و خونریزی در هیچ کجای جهان نباشیم زیرا که بیش‌ترین آسیب‌ها در جنگ‌ها را زنان و کودکان متحمل می‌شوند در حالی که انها هیچ نقشی در آغاز این جنگ‌ها نداشته اند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز رضایت از شرایط فعلی کودکان و مهیا بودن امکانات رفاهی و آموزشی، عنوان کرد: کودکان دهه ۵۰ با انقلاب بزرگ شدند و کودکان دهه ۶۰ با جنگ این دوران را سپری کردند و همواره این جنگ و خونریزی‌ها از زمان هابیل و قابیل وجود داشته است .

احمدی بیان کرد: گاهی هژمونی رسانه‌ای موجب شکل‌گیری گروه‌هایی همچون داعش در عراق، عربستان و یمن می‌شود و حتی کودکان شرق آسیا قربانی این جنگ‌ها هستند .

وی تاکید کرد: باید بستر مناسبی برای رشد و پرورش کودکان را فراهم کرد و با تلاش آینده روشن همراه با امید را برای آنها خلق کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: امیدواریم که بتوانیم در حوزه کاری توجه بیش از پیش به این مراکز داشته و زمینه جذب بخش قابل توجهی از بازه سنی کودک و نوجوان را در این گونه فعالیت‌ها فراهم کنیم.

احمدی با اشاره به احداث بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی هنری جنوب کشور در یاسوج گفت: این مرکز دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و به شکل جدی پیگیر مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی و تسریع در عملیات اجرایی آن هستیم .

وی خواستار تجهیز کتابخانه‌های کانون شد و افزود: این کتاب‌ها باید متناسب با شرایط سنی کودکان باشد و در تمامی نقاط استان از جمله مناطق شهری و روستایی توزیع شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور بهبودیافتگان در این جمع را نشان دهنده تاثیر این مراکز در رشد و پرورش استعدادهای افراد عنوان و خاطرنشان کرد: وجود کودکان معلول در کانون حاکی از آن است که معلولیت هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند .

احمدی تصریح کرد: وجود مراکزی همچون کانون یک توفیق برای کودکان است که هنر و مهارت جدیدی را فرا می‌گیرند و این یک تفاوت بین نسل قبل و امروزی است .

وی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص اعتبار برای تجهیز مراکز فرهنگی و هنری استان شد و ادامه داد: ما موظفیم بستر مناسب را برای ایجاد محیط شاداب برای کودکان در مراکز فرهنگی و هنری کانون فراهم کنیم .

 محمود پیروزه سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با گرامیداشت یاد و خاطره محمدطاها اقدامی شهید 4 ساله حادثه تروریستی اهواز گفت: ای‌کاش روزی برسد که صلح و دوستی در همه جای جهان حاکم باشد و شاهد هیچ خونریزی و جنگی نباشیم.

پیروزه افزود: برنامه قنوت فرشتگان به‌منظور غنی سوزی اوقات کودکان و نوجوانان برای اولین بار در مصلی های نماز جمعه استان اجرایی می‌شود.

این مسئول به مشکلات کانون پرورش فکری کودکان هم اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف پارک کودک، نبود مرکز فرهنگی و هنری، نبود اعتبار برای ساخت مرکز نجوم و سینما کودک و تأمین نیروی انسانی به‌جای نیروهای بازنشسته مهم‌ترین مطالبات کانون است.

وی تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های فرهنگی ازجمله حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد و پیگیری راه‌اندازی مرکز چرام، لوداب و مارگون از اقدامات در دست انجام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

پیروزه با اشاره به هفته کودک و اهمیت دوران کودکی، ابراز داشت: ارزش و اهمیت دوران کودکی بسیار بالاست و باید پوشش مناسب برنامه‌ای برای رشد و پویایی کودکان داده شود.

وی  با تأکید بر مهارت‌آموزی برای نوجوانان، اظهار کرد: در بخش کودکان و نونهالان باید کودک بر اساس آنچه دوست دارد حرکت کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بابیان برخی از مشکلات کانون، اظهار کرد: تعیین تکلیف پارک کودک و سند خوردن آن به نام کانون، تأمین و تقویت نیروی انسانی، تأمین اعتبار برای ساخت مرکز نجوم، نوسازی ناوگان و ایجاد سینما و زیرساخت این حوزه از نیازهای قابل‌طرح برای پیگیری و عملیاتی شدن است.

 در این آیین از طرف اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لوح یادبودی به استاندار اهدا شد و از بیش از ۱۷ نفر از اعضای برگزیده این کانون تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان این بازدید و در نشست صمیمی با اعضای موفق کانون پای درد و دل جمعی از نوجوانان برگزیده جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =