مدیرکل کانون سمنان مهمان ویژه برنامه‌ی زنده یه صبح تازه

عوامل ساخت برنامه‌ی زنده تلویزیونی «یه صبح تازه» سیمای مرکز سمنان در روز جهانی کودک میزبان مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در روز جهانی کودک، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان به دعوت از سیمای مرکز این استان در برنامه‌ی زنده تلویزیونی «یه صبح تازه» درخصوص اهمیت دوران کودکی و نقش کانون پرورش فکری در این مسیر سخن گفت.

جمال در این برنامه‌ی زنده، ضمن قدردانی از اعضای کارگروه کودک استان به‌ویژه تعامل و همکاری صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به سابقه فعالیت کانون پرورش فکری و عملکرد مربیان مجرب و متخصص در مراکز فرهنگی هنری کانون، یادآور شد: مربیان در این مراکز با اجرای فعالیت‌های۴۲گانه‌ی فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی به مهارت‌آموزی، افزایش روحیه پرسشگری مخاطب و تقویت اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان و والدین به دوره کودکی و نقش کودکان در ساخت آینده کشور، به طرح پرسش پیامکی از مخاطبان این برنامه‌ی زنده و پر محتوا درباره‌ی سن حضور کودکان و نوجوانان در مراکزفرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری پرداخت و از والدین خواست تا بیشتر به کانون پرورش فکری اعتماد کنند.

تولید محتوا، اساس کار کانون پرورش فکری

جمال در این برنامه‌ی تلویزیونی هم‌چنین با بیان این‌که خانواده‌ها، کودکان خود را با فرهنگ مطالعه بیشتر از پیش آشنا کنند، اساس کار کانون پرورش فکری را تولید محتوا دانست و گفت: مربیان با زبان هنر، آموزه‌های عاشورا و اثرهای تربیتی این واقعه تاریخی را به مخاطبان جامعه هدف خود که کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۷ سال هستند انتقال می‌دهند.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش به جشنواره استانی قصه‌گویی اشاره و اظهار کرد: قالب قصه‌گویی امروز مثل دو دهه قبل نیست و روش قصه‌گویی در حال حاضر بسیار متفاوت و با متدهای جدید به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: قصه‌گویی، برای خواب نیست؛ بلکه فرصتی برای بیداری ذهن و هوشیاری در اجتماع و پیش‌درآمدی مناسب برای تنظیم رفتار اجتماعی کودک در بزرگ‌سالی است و لزوم پرداختن به این مسئله علاوه بر بیداری ذهن، رفتار کودک را در خانه، مدرسه و اجتماع کنترل می‌کند.

جمال بیان داشت: جشنواره قصه‌گویی در راستای شعار «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» با دعوت از عموم مردم در مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی استان سمنان آغاز شد و پس از داوری مرحله‌ی حوزه‌ای از مجموع ۱۰۴ قصه، تعداد ۲۲ قصه‌گو به مرحله استانی که ۲۴ مهر سال جاری در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار می‌شود، راه یافتند و از این تعداد، پنج قصه‌گوی برگزیده به مرحله منطقه‌ای دعوت می‌شوند و سه نوجوان و سه پدربزرگ و مادربزرگ هم در مرحله استانی انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه بین‌المللی قصه‌گویی معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =