نمایش فیلم‌های کودک اتفاق ویژه‌ای است

کارگردان فیلم سینمایی «تپلی» همکاری کانون و بنیاد سینمای فارابی را در جهت تولید و همچنین نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان بسیار فرخنده و ارزشمند دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین قناعت کارگردان فیلم سینمایی «تپلی» که روز دوشنبه 16 مهر و در سومین روز از هفته ملی کودک در سالن سینما تئاتر کانون نمایش داده شد، درباره تأثیرگذاری چنین فعالیت‌هایی بر احیای سینمای کودک و نوجوان اظهار کرد: با وضعیتی که اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در سال‌های گذشته داشته، این سینما مهجور مانده است و کوچک‌ترین امکان برای دیده شدن و شناساندن سینمای کودک به خانواده‌ها اتفاق خوبی است.

وی یادآور شد: خاطره‌هایِ کودکی ما با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفته و من کتاب‌های کانون را در کتابخانه‌ام دارم و هنوز هم که برای خرید کتاب به کتاب‌فروشی کانون می‌روم حس خوبی دارم. در چند سال گذشته کانون حرکت خاصی نداشت ولی سال گذشته و امسال با همکاری بنیاد سینمایی فارابی هم در تولید و هم در نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان وارد عمل شده است که اتفاق فرخنده و ارزشمندی است.

قناعت با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون دوستی قدیمی است، تأکید کرد: احساس این را دارم که بار دیگر این دوستی قدیمی شکل گرفته و به هم نزدیک شده‌ایم. این اتفاق ویژه‌ای برای من و هم‌نسلان من است که کودکی‌مان با کانون شکل گرفته است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که معرفی فیلم‌ها به خانواده‌ها اتفاق بسیار خوبی است که امکان مناسبی هم برای دست اندرکاران تولید فیلم‌های کودک و نوجوان فراهم می‌کند، درباره علاقه خود برای ساخت فیلم سینمایی در کانون گفت: در گذشته طرحی را بر اساس رمان «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده - که از سوی کانون منتشر شده بود - نوشته و ارائه کردم ولی پی‌گیری‌هایم برای ساخت فیلم نتیجه نداشت. خوشبختانه با شرایط فعلی کانون خیلی مشتاقم که بر اساس یکی ازکتاب‌های کانون فیلمی را بسازم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =