افزون بر 200 عنوان برنامه هفته کودک و نوجوان در کرمان اجرا می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از اجرای بیش از 200 عنوان برنامه هفته کودک و نوجوان در سراسر استان کرمان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان،  محسن روحی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران  با گرامیداشت هفته ملی کودک و با اشاره به اینکه شعار این هفته با عنوان " آینده را باید ساخت" نامگذاری شده است گفت: در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان با همکاری دستگاه های اجرایی برنامه های متنوعی برای این هفته در سطح استان برنامه ریزی شده است.

وی از فعالیت 44 مرکز کانون در سطح استان کرمان و پنج مرکز سیار خبرداد و افزود: در مراکز کانون پرورش فکری در طول سال 40 عنوان برنامه برگزار می شود که خوشبختانه تاکنون با استقبال خوب کودکان و نوجوانان در سطح استان همراه بوده اند .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بیان اینکه فرهنگ، آموزش و محیط زیست از مولفه‌های توسعه پایداراست که هفته ملی کودک به این عناوین پرداخته است؛ گفت: هر کشوری که علاقمند به توسعه پایدار باشد به حوزه کودک و نوجوان باید توجه ویژه داشته باشد.

روحی گفت: روزهای هفته ملی کودک به ترتیب روز 14 مهر روز 'کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی'، 15 مهر 'کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی'، 16 مهر (روز جهانی کودک) 'کودک، صلح، بازی و نشاط'، 17 مهر 'کودک، رسانه و ارتباطات'، 18 مهر 'کودک، آموزش، سلامت و ایمنی'، 19 مهر 'کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر' و 20 مهر 'کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه' نام گرفته است که در برنامه ریزی گرامیداشت این ایام، مورد توجه قرار گرفته است.

وی از بازدید رایگان موزه های تاریخی استان کرمان و کارخانه ها به مناسبت هفته ملی کودک خبرداد و گفت: بیش از 200 عنوان برنامه به مناسبت این هفته با همکاری دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و بهزیستی اجرا می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان عیادت از کودکان و نوجوانان در بیمارستان ها و دیدار با نویسندگان ملی در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این هفته در کرمان عنوان کرد و افزود: در مناطق محروم و روستاها و کانون اصلاح و تربیت اردوهای جهادی به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، اهدا کتاب و اسباب بازی، نمایش عروسکی و پخش فیلم برگزار می شود.

روحی با بیان اینکه بدون شک آینده را باید با تربیت نسلی پویا، آگاه و با بصیرت ساخت که در شعار امسال هفته ملی کودک به این نکته پرداخته است تصریح کرد:  تربیت یافتگان کانون اکنون در جایگاه های بسیار خوبی قرار دارند و تاکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) بر توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان گویای این مهم است.

وی کرمان با بیان این که به دنبال سرگرم کردن کودکان و نوجوانان نیستیم، بیان داشت: تفاوت کانون پرورش فکری با دیگر دستگاه ها در این است که هر فعالیت و برنامه ای که اجرای می شود پیوست آن پرورش ذهن کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه برای ساختن آینده باید به فکر یک توسعه فراگیر بود، ادامه داد: معیار فراگیری کودکان و نوجوانان فقط سلامت جسمانی آنها نیست زیرا کودکان با نیازهای ویژه هم در این چرخه گنجانده می ‌شوند و باید در برنامه ریزهای پیش‌ رو مدنظر قرار داده شوند.

روحی برنامه ریزی برای آینده‌ سازان کشور را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: باید تمام دست ‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان با همکاری و تعامل برای ساختن آینده روشن تلاش کنند تا به این واسطه برآیند فعالیت ‌ها افزایش یابد.

ویژه ‌برنامه‌های هفته ملی کودک از روز 14 مهرماه  آغاز شده و تا روز 20 مهرماه در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =