کد خبر: 282266
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
شور نشاط کودکان کردستانی در هفته ملی کودک

کودکان کردستانی در این هفته با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه های متنوع شرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مراسم روز جهانی کودک با حضور کودکان دهگلانی در پارک لاله این شهر و با حضور مسئولین و با اجرای برنامه های مسابقه و پخش آهنگ های شاد و شعرخوانی برگزار شد.

به همین مناسبت مرکز فرهنگی هنری دیواندره برنامه ای با عنوان کودک ،صلح ، بازی و نشاط در تاریخ 16 مهر ساعت 10 صبح با دانش آموزان به صورت ایستگاهی برگزار کرد که در این ویژه برنامه دانش آموزان با فعالیت های کانون آشنا شده و در کارگاههای پخش فیلم، قصه گویی، معرفی کانون، نقاشی، سفال  کارگاه ادبی شرکت کرده وبا حضور دندانپزشک  دندانهای آنها معاینه و در کارگاه آشنایی با سلامت دهان و دندان شرکت کردند

با اهمیت دوران کودکی و ویزگی ها، آموزش نکات زیست محیطی، ایجاد فضایی با نشاط برای کودکان وآشنایی کودکان با حقوق کودک برنامه های نمایش عروسکی، معرفی کتاب، نقاشی ،مسابقه ،بازی محلی ونمایش فیلم با همکاری مدارس ،مهدهای کودک  وسازمان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج در مرکز شماره 2 سنندج در هفته ملی کودک برگزار گردید.

کودکان بانه ای در این روزها با حضور در بازی چشمه آرزوهای من شرکت کردند که دانش آموزان ماهیهای کوچک درست نموده و آرزوهای خود را بر روی ماهی نوشتند سپس به وسیله قلاب طراحی شده اعضا و دانش آموزان ماهی آرزوی خود را صید نمودند.

اجرای قصه گویی،برگزاری نقاشی گروهی،خوانش دعا برای صلح با معرفی کتاب" دعاهایی برای صلح جهانی" بازی گروهی،معرفی شخصیت توران میرهادی،نمایش انیمیشن آهوی گردن دراز در سالن سینمای مرکز و بازدید از نمایشگاه از برنامه های پیش بینی شده و اجرا شده برای سومین روز از هفته ی ملی کودک بود که در مرکز شماره دو سقز بود که با حضور خوب اعضا برگزار شد.

به مناسبت فرارسیدن هفته ملی کودک و گرامیداشت روزجهانی کودک ویژه برنامه ای با عنوان شعار " آینده را باید ساخت در مرکز فرهنگی هنری بیجار برگزار گردید در این ویژه برنامه دانش آموزان با حضور در کانون با فعالیتهای کانون بیشتر آشنا شده و در فعالیتهای قصه گویی، ایستگاه نقاشی، کارگاه ادبی، بازی و سرگمی، نمایش خلاق و مسابقه پرسش و پاسخ شرکت کردند .

یک روز خوب در مرکز شماره 3 سنندج برای اعضا رقم خورد درروز پانزدهم مهرماه و دومین روز از هفته ملی کودک که با شعار کودک محیط زیست و میراث فرهنگی نامگذاری شده بود مرکز شماره سه بهاران با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و موسسه ی آموزشی زبان راژه  بر نامه های شاد و متنوعی از جمله فعالیتهایی مانند نقاشی کاردستی و فعالیت ادبی و فعالیتهایی  دیگری قصه گویی، شعر خوانی ومسابقه واجرای نوازندگی دیوان وشعرخوانی یکی از مهمانان انجام شد . 

در این روز حشمتی کارشناس محیط زیست  در این برنامه از اعضای حاضر در برنامه  خواست که  به محیط زیست خود احترام بگذارند  و به جای بطری آب معدنی که به محیط ضربه می زند و خیلی به سختی باز یافت می شود از قمقمه و لیوان استفاده کنند و وقتی می روند  برای خرید از بزرگتر ها بخواهند به جای کیسه ی نایلونی از کیسه ی  پارچه ای استفاده کنند زیرا محیط زیست امانتی هست که در دست ماست و ما باید آن را همچنان که از گذشته گان تحویل گرفته ایم به آیندگان تحویل دهیم . در پایان با کتاب و کیسه ی پارچه ای و شکلات از اعضا  پذیرایی شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =