نیشابور مستعد برگزاری جشنواره ادبی ویژه کودکان ونوجوانان است

مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور هم‌زمان با هفته ملی کودک از مرکز فرهنگی هنری شماره۳ کانون نیشابور بازدید و برگزاری جشنواره ادبی با محوریت کودکان و نوجوانان را در این شهرستان پیشنهاد داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، غلامحسین علیپور مشاور مدیرکل ارشاد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این بازدید اظهارکرد: نیشابور شهر شعر وادب و دارای استعدادهای بالقوه و بالفعل فراوانی در حوزه ادبیات کودک ونوجوان می‌باشد و می‌توان با مشارکت کانون جشنواره ادبی شهرستان را به منظور شکوفایی این استعدادها با محوریت کودکان و نوجوانان را برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل برخورداری از نیروهای متخصص و کاردان در حوزه کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین نهادی است که می‌تواند به رشد و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری کمک کند.

علیپور یاد آور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور آماده همکاری با کانون در زمینه‌های مختلفی نظیر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و ادبی و دعوت از چهره‌های شاخص در این عرصه‌ها را دارد.

زهره اکبرآبادی مربی مسوول مرکز نیز در این گفت‌وگوی صمیمانه گفت: ما مفتخریم که یکی از نویسندگان عرصه کودک و نوجوان که دارای آثار معروفی هم‌چون «زرگر ناسپاس، دوستان دشت گلپوش، پسر چوپان، روایتی از زندگی کوروش بزرگ و ماهیخوار فریبکار» را در کارنامه هنری خود دارد سکان‌دار اداره فرهنگ و هنر نیشابور شده است.

مربی مسوول مرکز ضمن همکاری و همراهی مسوولان شهرستان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی، افزود: این مرکز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر سازمان‌ها و خیرین توانست نخستین جشنواره پویانمایی را با عنوان «صبح پویا» در سطح شهرستان، استان و منطقه برگزار کند و اکنون نیز آمادگی خود را در برگزاری جشنواره «شعر کودک و نوجوان» اعلام می‌کنیم.  

گفتنی است پس از آن مشاور مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به همراه کارشناسان از فعالیت‌های مرکز و نمایشگاه سفال بازدید و فرارسیدن هفته ملی کودک را به مربیان و دست‌اندرکاران این مجموعه فرهنگی تبریک گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =