خدمت به کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری برای آینده کشور است

در چهارمین روز از هفته ملی کودک و به مناسبت روز جهانی پست ویژه برنامه "نامه ی دوست" در مجتمع فرهنگی هنری سنندج و با حضور اعضای ارشد بخش مکاتبه ای برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: انتخاب یک هفته به عنوان هفته ملی کودک به دلیل  برجسته سازی نقش کودکان در جامعه و اهمیت دوران کودکی است که از طرفی هم برای مخاطبین این برنامه که کودکان ونوجوانان هستندحائز اهمیت است و هم برای اولیای تربیتی و کسانی که به نوعی با کودکان ونوجوانان در ارتباط هستند، اهمیت داردتا در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های خاص نگاه ویژه ای  به این قشر از جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به شعار امسال در هفته ملی کودک گفت: خدمت به کودکان ونوجوانان سرمایه گذاری برای آینده کشور و جامعه است و در این راستا نقش مربیان و معلمان بسیار مؤثر است تا با بهره گیری از شیوه هایی خلاق در پرورش فکر و ذهن کودکان نقش داشته باشند.

شیخی همچنین با معرفی بخش مکاتبه ای گفت: فعالیت این بخش یکی از تأثیرگذارترین فعالیت های کانون است که عضو و مربی از طریق نامه با هم در ارتباط هستند.فعالیتی دقیق و ظریف که مربی پاسخگو را ملزم می کند تا خود را به اطلاعات ، دانش ادبی و شناخت کودک ونوجوان مجهز نماید و در کنار آن با استفاده از تجربیاتی که دارد، عضو را راهنمایی کند.

او همچنین با اشاره به اینکه بخش مکاتبه ای استان از سال 1389فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد گفت: هم اکنون بخش مکاتبه ای استان قریب به دویست عضو فعال دارد که بیشتر آن ها از دورترین روستاهای استان نامه و آثار خود را می فرستند که مربیان کتابخانه های سیار روستایی در این راستا بسیار فعال هستند.

شیخی با بیان این نکته که در روز ارتباطات و رسانه و روز جهانی پست، برگزاری چنین برنامه های مشترکی می تواند تأثیر زیادی در پیشبرد اهداف هر دو اداره باشد از همکاری اداره ی پست با کانون تشکر کرد و اظهار امیدواری کردکه  این همکاری ادامه خواهد داشت .

در ادامه ی نشست مرادی روابط عمومی شرکت پست  ضمن معرفی  کارهای اداره ی پست به اعضا گفت: اگر می خواهیم  جامعه  ای پیشرفته داشته باشیم که  اداره ی پست فعال تری باشد، باید درحمل و نقل مرسولات پستی با اداره ی پست همکاری کنیم  زیرا تاریخچه ی پست در ایران یکی از پیشرفته ترین  ادارات پست در دنیاست که همیشه و همزمان با تحولات جامعه در خدمت  آحاد مختلف جامعه بوده است .

 وی با اشاره به این نکته که سرانه پست مرسولات رو به کاهش است، به اعضا گفت : استفاده از پست و بازگشت دوباره به پست محتاج یک فرهنگ سازی است که امروز در کنار شما و از شما کودکان آغاز کرده ایم .  

هاجر صفابخش مربی  پاسخگو در ادامه برای اعضای حاضر در برنامه درباره ی تاریخچه ی نامه در ایران و از حس خو ب نامه نوشتن برای اعضا گفت و همه ی اعضای حاضر در برنامه را به عضویت در بخش مکاتبه ای دعوت کرد.

خاطره گویی مهری اسدی یکی از اعضای ارشد پاسخگویی و مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کامیاران از دیگر بخش های برنامه بود.

رونمایی از صندوق پستی در محل مرکزآفرینش های ادبی کانون استان از دیگر بخش های برنامه بود تا هم نماد همکاری دو جانبه باشد و هم آثار اعضا مکاتبه ای شهر سنندج سریعتر و بهتر به دست آنها برسد.

در این برنامه از تعدادی از اعضای ارشد بخش مکاتبه ای  با  اهدای لوح تقدیر و تمبر شخصی تقدیر شد و علاوه بر عکس یادگاری، نوشتن طومار ادبی پایان بخش این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =