با بال شکسته پر گشودن، هنر است

مرتضی دشتبان در ویژه‌برنامه مرکز فراگیر کانون مشهد که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد مهم‌ترین درس را درس خودباوری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۷ و در چهارمین روز از هفته ملی کودک، مرکز فراگیر کانون مشهد میزبان جمعی از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه بود.

در این ویژه‌برنامه که با حضور مدیرکل و کارشناسنان کانون و جمعی از مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استثنایی و به منظور استفاده از فرصت‌های برابر برای همه کودکان، برگزار شد، مرتضی دشتبان کودک ۱۱ ساله‌ که به دلیل وضعیت جسمی نیازهای ویژه‌ای دارد دلنوشته خود را خواند و همگان را تحت‌تآثیر قرار داد.

مرتضی در اول سخنان خود، از خدایی که او را آفرید یاد کرد و گفت: به‌نام خدایی که شکوه و عظمت خود را آن‌گاه به تماشا گذاشت که انسان را آفرید و مرا آفرید تا بنده برگزیده او باشم. مرا برگزید تا مانند دیگران نباشم بلکه خودم باشم و خودم. او به من ثابت کرد که فقط از عزیز دردانه‌هایش امتحان سخت می‌گیرید و در ازای صبر و شکیبایی‌شان به آنان نمره خوب می‌دهد.

او از صبر و شکیبایی خود و دوستانش گفت و از این‌که اگر به ظاهر تفاوتی با سایر کودکان دارند، اما دلی بزرگ دارند که هیچ‌گاه ناامید و سرافکنده نشده و با بال شکسته خود بارها شیرینی و لذت موفقیت را درک کرده‌اند.

او پریدن با بال شکسته را هنر دانست و گفت: آنچه بال‌هایمان را شکسته‌تر می‌کند و دلمان را به درد می‌آورد، نگاه ناآشنا، تحقیرآمیز و ترحم‌آمیز دیگران است که ما را ناتوان می‌بینند و تصور می‌کنند ما چون آنان دنیای زیبا را نشناختیم. از آنان می‌خواهم ما را و توانایی‌های ما را بشناسند و بدانند که ما باور داریم با توکل به خدا و به همت دستان توانمند معلمان و مربیان پر و بال شکسته خود را ترمیم و در مکتب این فرشتگان زمینی درس خودباوری را کسب خواهیم کرد.

حدیث صنمی عضو ۱۱ ساله مرکز فرهنگی هنی شماره ۵ مشهد نیز در این مراسم، در تعریف دوران کودکی گفت: کودکی یعنی بازی، خنده و دوستی و دوست دارم با مدادرنگی‌های خودم یک شهر بازی بزرگ بکشم که همه کودکان فلسطینی، یمنی، افغان و... و. در آن‌جا به بازی و شادی بپردازند و برای سلامتی همه بچه‌های جهان از صمیم قلب دعا می‌کنم.

گفتنی است؛ اجرای مسابقه شاد فرهنگی، قصه‌گویی، نمایش طنز، نمایش عروسکی، قصه‌گویی یکی از والدین اعضا و مسابقه «بهترین آرزوی کودکان» از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه مرکز فراگیر کانون مشهد در چهارمین روز از هفته ملی کودک بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =