حضور بیش از ۱۰هزار کودک در ویژه برنامه‌های کانون

دبیر هفته ملی کودک از استقبال کودکان و نوجوانان از ویژه برنامه‌های این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: «در چهار روز نخست این رویداد شاهد حضور بیش از ۱۰هزار مخاطب در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون بوده‌ایم.»

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد رهنما خاطرنشان کرد: در دو نوبت صبح و بعدازظهر مربیان، معلمان و والدین، کودکان را در بازدید و بهره‌مندی از این ویژه برنامه‌ها همراهی کرده‌اند.

او با بیان این‌که در این روزها ۸۰ مهدکودک و مدرسه از برنامه‌های متنوع کانون استان تهران، و نهادهای دولتی و مستقل حوزه‌ی کودک و نوجوان بهره برده‌اند، عنوان کرد: «امسال با تمدید ساعت برگزاری نمایشگاه، در نوبت بعدازظهر نیز میزبان استقبال قابل توجه خانواده‌ها بوده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات آخر هفته خانواده‌های بیش‌تری امکان بهره‌مندی از این فعالیت‌ها را داشته باشند.»

وی عنوان کرد: «امسال فعالیت‌های هنری،‌ ادبی، علمی و مهارتی در فضایی متمرکز در دسترس بازدیدکنندگان است. این امکان فراهم آمده تا بازدیدکنندگان امکان انتخاب بیش‌تری داشته باشند. طراحی غرفه‌ها نیز به صورتی است که گروه‌های بزرگ‌تری بتوانند از فعالیت‌ها بهره ببرند. همچنین امکان برگزاری برخی از بازی‌های گروهی نیز در این فضای نمایشگاه فراهم آمده است.»

رهنما در پاسخ به این سوال که تا چه حد فعالیت‌های این غرفه‌ها متمرکز بر شعارهای هفته ملی کودک است، گفت: «نهادهای مرتبط با توجه به شعار هر روز فعالیت‌های متنوعی داشته و خواهند داشت. در روز کودک، رسانه و ارتباطات شاهد برگزاری کارگاهی در این زمینه برای این دسته از مخاطبان بوده‌ایم.»

شورای کتاب کودک متمرکز بر این شعارها همه روزه به ترویج کتاب‌خوانی و کتاب‌های مرتبط با این موضوع‌ها می‌پردازد.

حضور پررنگ آتش‌نشانی در روز ایمنی دیگر فعالیتی است که می‌توان نام برد. در دیگر روزها نیز با همکاری انجمن‌ها و نهادها این فعالیت‌ها صورت گرفته و ادامه خواهد داشت. باید تاکید کرد شعار امسال این هفته «آینده را باید ساخت» است. فعالیت‌های امسال جشنواره نیز متمرکز بر مشارکت و کارگروهی است. مهارتی که تاکید و ترویج آن در جامعه‌ی امروز ضروری می‌رسد.

دبیر هفته ملی کودک در پایان از رسانه‌های گروهی برای پوشش مناسب این رویداد که برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است، قدردانی کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند در سه روز پایانی این هفته از ساعت ۹ تا ۱۹ از این برنامه‌ها بهره ببرند.

گفتنی است علاقه‌مندان این ویژه‌برنامه در خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =