کلاغ قصه‌ها باز هم به خانه اش نرسید

با معرفی قصه‌گویان برگزیده در آیین اختتامیه، مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ ۱۸ مهر ۱۳۹۷، هم‌زمان با هفته ملی کودک، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و یکمین مسابقه بین المللی قصه‌گویی با اجرای چند برنامه متنوع و معرفی و قدردانی از برگزیدگان این رقابت‌ها در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی(ره)به پایان رسید.

«عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین،«اکبر اسکندری نژاد» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مریم بیدخام»مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، «رقیه اسماعیلی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی،«مهدیه سادات قافله باشی»(عضو و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای شهر قزوین )، «علی هوشمند» رییس حوزه هنری، «حجت الاسلام علی انصاریان» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش از جمله مهمانان از جمله مسوولان مهمان این مراسم بودند.

اجرای سرود جمهوری اسلامی، تلاوت قرآن مجید توسط عضو کودک کانون، نمایش نماهنگ نیایش، نمایش نماهنگ نکوداشت طاها اقدامی(کودک شهید اقدام تروریستی اخیر در اهواز)، اجرای متنوع نمایش‌های با مضمون قصه‌های فولکلوریک ایرانی، اجرای ضرب زورخانه ای توسط عضو کودک پسر مرکز فرهنگی و هنری الوند، سخنرانی استاندار،اجرای دوقصه توسط عضو و مربی کانون، نمایش فیلم قصه‌گویی مسوولان استان در بخش «قصه زندگی من)،(استاندار قزوین، «آیت الله عبدالکریم عابدینی» امام جمعه و نماینده ولی فقیه دراستان، «معصومه مرادیان» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و«محمدعلی حضرتی ‌ها» مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری)، نمایش گزارش تصویری روند برگزاری مرحله استانی مسابقه، خوانش بیانیه داوران و قدردانی و اهدای جایزه به برگزیدگان این دوره از رقابت‌های قصه‌گویی در استان،از برنامه‌های آیین اختتامیه بود

در بخشی از این مراسم، « مژده اروجی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،همراه با خوش‌آمدگویی به مهمانان این برنامه و گرامی‌داشت هفته کودک، به معرفی شماری از برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون استان قزوین پرداخت.

وی برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ایجاد فضای شاد و خاطره انگیزبرای بچه‌ها و جلب حمایت و همراهی بیشتر مسوولان با آینده سازان این مرز و بوم را از اهداف برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون استان قزوین برشمرد.

اروجی در ادامه همراه با تشریح روند برگزاری این مسابقه در استان، برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و مسابقات را از فعالیت‌های علمی-آموزشی موثر کانون قزوین در راستای این رقابت‌ها دانست. که به افزایش آگاهی، مهارت و تجربه علاقه مندان به این هنر کهن در سراسر استان انجامید.

در بیانیه هیات داوران نیز، همراه با قدردانی از تلاش و حضور موثر شرکت کنند گان در این دوره از رقابت‌های قصه‌گویی، به مواردی برای ارتقای ارتباط قصه‌گویان با مخاطبین، توانایی جذب مخاطب و اثرگذاری مفاهیم قصه اشاره شده بود.

درادامه برگزیدگان این رقابت‌ها به شرح زیر معرفی  شدند.در بخش قصه‌گویی نوجوانان، «انسیه محقق» از مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره یک با قصه طوطی و بازرگان به مربی گری نسیم طاهری، «ریحانه مرتضی‌پور »و «فاطمه صمدی» از مرکز شماره سه قزوین به ترتیب با قصه‌های ماه بود و روباه و مترسک با مربی گری نرگس پیله‌فروش‌ها شایسته تقدیر شناخته شدند.

«هانیه عابدی» از مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین با قصه خاله سوسکه با مربی گری نرگس پیله فروش‌ها رتبه اول را کسب کرد و «سیده فاطمه زارعی» از مرکز شریفیه با قصه قیچی‌ی که دنبال کار می‌گشت با مربی گری آزاده آقامیربها رتبه دوم و «مهسا کاظمی» از مرکز مجتمع با قصه رستم به مربی گری محمدحسام آذربایجانی رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش قصه گویی مادربزرگ و پدربزرگ‌ها، هیات داوران ضمن قدردانی از «ملیحه حسن پور» با قصه‌ی از آفتاب نترس، «سیده فاطمه رضایی» را با قصه کدو قلقله زن، برگزیده اعلام کردند.

 در بخش قصه‌گویی زنان و مردان، «هادی افشار» با قصه دلاک و مرد قزوینی به عنوان قصه‌گوی آزاد مورد قدردانی قرار گرفت.

در این بخش، «آزاده آقامیربها» مربی مسوول مرکز شریفیه با قصه راز خوشبختی، رتبه اول، «فرزانه گلدوزان» مربی مسوول مرکز مجتمع با قصه مردجوان و خیاط حیله گر، رتبه دوم، «مینا عابدی» و «لیلا ابراهیمی» مربیان فرهنگی مرکز شماره یک قزوین با قصه‌های پنبه‌ای و بوبوقچی رتبه سوم و چهارم و اکرم ربانی مربی ادبی مرکز آبیک شماره دو هم با قصه آرزوی کلاغ رتبه پنجم را به دست آوردند.

برگزیدگان این رقابت فرهنگی-هنری، لوح سپاس، جایزه و تندیس این مسابقه را از مهمانان ویژه این برنامه دریافت کردند.

دکتر علی اصغر ارجی(پژوهشگر و مدرس دانشگاه فرهنگیان قزوین)، «پاییزه طاهری» مربی مسوول مرکز شماره ۲۰تهران و قصه گوی برگزیده دوره های پیش و«پروانه کیانیان» کارشناس انفورماتیک کانون تهران و قصه گو و داور دوره‌های پیش، داوری و «فریبا کاظم خانلو» نظارت این رقابت‌ها را برعهده داشتند که در این مراسم نیز قدردانی شدند.

برپایی نمایشگاه آثار نشریه دیواری اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با عنوان «سرداران سربلند» (مربوط به کنگره ۳۰۰۰شهید استان) از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است، پیش از آغاز آیین اختتامیه، نشست تخصصی داوران و قصه‌گویان در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع برگزار شد و قصه‌گویان در گفت و گو با وداوران این رقابت‌ها، با نقاط قوت و ضعف اجرای خود بیشتر آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =