بچه‌ها فضای سالن سینما تئاتر کانون را گرم کردند

چهارمین روز از هفته ملی کودک که میزبان اکران دو فیلم سینمایی «وای آمپول» و «اردک لی» نیز بود، با حضور و استقبال خانواده‌ها و کودکان‌شان در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حال و هوای دیگری داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز سه‌شنبه 17 مهر سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان اکران دو فیلم سینمایی «وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده و «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب‌پور بود.

اکران این دو فیلم با حضور عوامل فیلم و حضور خانواده‌ها و کودکان‌شان همراه بود. حضور پرشور کودکان در سالن سینما حال و هوای دیگری را به این فضای هنری داده بود و شور و نشاط آن‌ها در زمان تماشای فیلم‌ها فضای سالن سینما تئاتر کانون را گرم‌تر از پیش کرد.

در فاصله زمانی اکران دو فیلم «وای آمپول» و «اردک لی» هم بچه‌ها به همراه خانواده‌هایشان عکس‌های یادگاری با پوستر و برخی عوامل فیلم‌ها گرفتند و به بازی‌های دسته‌جمعی در فضای باز مقابل سالن سینما تئاتر کانون پرداختند.

این حضور پرشور نویدبخش پررنگ شدن فعالیت سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور خانواده‌ها و کودکانشان بود؛ فعالیتی که در سال‌های گذشته کم‌رنگ بود و گاه به فراموشی سپرده شده بود.

علیرضا محمودزاده کارگردان فیلم سینمایی «وای آمپول» درباره تأثیرگذاری هفته ملی کودک بر سینمای کودک و نوجوان اظهار کرد: با این برنامه می‌توان تماشای فیلم کودک و نوجوان را در سالن سینما احیا کرد. یعنی این‌که تماشاگر می‌آید و فیلم‌ها را در سالن سینما می‌بیند. در واقع با هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احیا می‌شود، این یعنی به کانون می‌رویم تا فیلم کودک ببینیم و کانون برنامه‌هایی دارد که حال‌مان را خوب می‌کند.

وی تأکید کرد: برای هر چه بیش‌تر دیده شدن فیلم‌های کودکی که در طول یک سال ساخته می‌شود، به جای هفته کوتاه نیاز داریم که در طول سال هم هفته‌های دیگری وجود داشته باشد مثلا هفته نوستالژی سینمای کودک را برگزار کنیم. باید فرهنگ «روی پرده سینما فیلم دیدن» را به بچه‌هایمان یاد دهیم و این فرهنگ‌سازی بیش از یک هفته کار دارد.

محمودزاده با اشاره به این‌که کانون چند سالی بود که فیلم نمی‌ساخت و امسال دو فیلم ساخته است، بیان کرد: باید از حبیب ایل‌بیگی و مدیران جدید کانون قدردانی کرد که باعث ساخته شدن این دو فیلم شدند. به نظرم کانون خیلی راه پیش رو دارد و یکی از وظیفه‌های اصلی‌اش فیلم ساختن برای کودکان و نوجوانان است.

کارگردان فیلم سینمایی «وای آمپول» در پایان سخنان خود یادآور شد: واقعیت این است که سیکل اداری در کانون طی سال‌های گذشته باعث شد که من به کانون نیایم زیرا چندین بار برای فیلم ساختن به کانون مراجعه کردم و موفق نشدم. این بدترین چیزی است که در کانون وجود داشت. گویا قرار است تعداد این فیلم‌ها افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =