کودکان با مطالعه‌ی کتاب، حقوق خود را می‌شناسند!

در ویژه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، خردسالان و کودکان با حقوق خود آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگروه ترویج خواندن شورای کتاب کودک میزبان مخاطبان در ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک است.

براساس این گزارش فاطمه نکویی عضو این کارگروه گفت: «امسال و منطبق با شعارهای هفته ملی کودک، کتاب‌های مناسب برای چند رده‌ی سنی گزینش شده است. کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌های جانبی یکی از برنامه‌ی کارگروه در این روزهاست. با توجه به امکاناتی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار ما گذاشته است، همه روزه میزبان گروه‌های متنوعی از مخاطبان در صبح و بعدازظهر هستیم. علاوه بر کتاب‌خوانی و آشنایی کلی مخاطبان با فعالیت‌های شورا، تلاش کرده‌ایم این مخاطبان با پیمان‌نامه‌ی حقوق کودک نیز آشنا شوند.»

نکویی ادامه داد: «در هر روز بخشی از پیمان‌نامه حقوق کودک را انتخاب و تلاش کرده‌ایم تا این قوانین منطبق بر شعار هر روز باشد تا فعالیت‌های این غرفه به موازات هم پیش بروند و مکمل هم باشند. مروجان کتاب کودک درباره‌ی این حقوق با مخاطبان صحبت می‌کنند و همان‌طورکه گفته شد فعالیت‌های مروجان همراه با بازی، ساخت کاردستی و گفت‌وگو است.»

نکویی درباره‌ی میزان استقبال مخاطبان از این فعالیت‌ها عنوان کرد: «کتاب و کتاب‌خوانی مخاطبان خاص خود را دارند و کودکان در صورت آشنایی درست به سمت آن جذب می‌شوند. اما زمانی مخاطبان بیش‌تری به سمت فعالیت‌های فرهنگی جذب خواهند شد که سلیقه‌ی این مخاطبان هدایت شود و آن‌ها و خانواده‌هایشان آموزش‌های لازم را ببینند.»

گفتنی است غرفه‌ی شورای کتاب کودک علاوه بر فعالیت‌های ترویجی، آثار تالیفی این نهاد و فرهنگ‌نامه‌ی کودک و نوجوان را نیز در این روزها در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک تا بعدازظهر 20 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =