محیط زیستی‌های چهارمحال و بختیاری در جشنواره قصه‌گویی قصه گفتند

قصه‌گوی جشنواره قصه‌گویی استان گفت: آموزش مفاهیم محیط زیستی به کودکان، با قصه اثر بیشتری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان: بهزاد ترابیان قصه‌گوی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی استان اظهار داشت: امسال نحوه برگزاری و سطح کیفی جشنواره خیلی بهتر است. قصه‌ها در سطح بین‌المللی داوری می‌شود و همین امر باعث می‌شود که قصه‌گوها بحث قصه‌گویی را بیشتر جدی بگیرند.

وی عنوان کرد: گسترش استفاده از فضای مجازی، تلویزیون و ... کودکان و نوجوانان را از فضای قصه‌گویی دور کرده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهایی از این دست باید بیشتر تلاش کنند تا قصه‌گویی گسترش یابد که برگزاری این جشنواره نماد توجه به این تفکر است.

قصه‌گوی جشنواره قصه‌گویی استان بیان داشت: نسل فعلی نسل بسیار باهوشی است، باید سمت و سوی قصه را به سوی قصه‌های آیینی و سنتی ببریم و مفاهیمی که به دست فراموشی سپرده شده دوباره احیا شود تا بچه‌ها با ریشه‌های تاریخی خود آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مستقیم تاثیر خود را از دست داده و کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان از آموزش مستقیم پرهیز می‌کنند. در این برهه قصه‌گویی بستر مناسبی برای آموزش مفاهیم مختلف از جمله مفاهیم محیط زیستی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و ... است.

ترابیان افزود: ما ایرانیها از ضرب‎المثل در محاوره بسیار زیاد استفاده می‎کنیم برای اینکه قصه‎گویی در فرهنگ ما وجود داشته و این امر می‌تواند در نزدیک کردن اعضای خانواده به هم تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین قصه‌گویی می‌تواند شکافی که با گسترش استفاده از فضای مجازی و کمرنگ شدن گفتمان در خانواده‌هاایجاد شده را کم کند و ارتباط والدین با کودکان و نوجوانان را پر رنگتر کند همچنین با روش قصه‌گویی می‌توان آموزش را به سوی آنچه انتظار داریم فرنذانمان یاد بگیرند ببریم.

وی با اشاره به اینکه امسال اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری جشنواره، نحوه و زمان برگزاری جشنواره مناسب بود، اضافه کرد: برای اینکه قشر کودک و نوجوان با محیط زیست انس و الفت بیشتر پیدا کنند، لازم است که از کودکی در قصه‌ها از مفاهیم درست و مناسبی در مورد عوامل طبیعی از جمله حیوانات استفاده شود و فقط برای نشان دادن ویژگیهای منفی از حیوانات استفاده نشود، تا در آینده نگرش صحیحی نسبت به عوامل طبیعی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =