باید قصه‌های بومی و محلی احیا شود

داور بخش بزرگسالان جشنواره قصه‌گویی: احیای قصه های بومی محلی را از کارکرد های جشنواره قصه گویی در کانون دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان: مژگان کاووسی داور بخش بزرگسالان جشنواره قصه‌گویی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال با توجه به آموزشهای پیش از برگزاری جشنواره سطح قصه‌گویی‌های جشنواره بسیار بالاتر از سالهای گدشته بود و پیشرفت بیشتری در این زمینه را نشان می‌داد. برنامه‌ها به صورت بسیار منسجم و برنامه‌ریزی شده برگزار شدند. همچنین در جشنواره امسال حضور پدربزرگ و مادربزرگها خیلی پررنگ‌تر بود.

وی افزود: قصه‌گوها باید برای انتخاب قصه‌هایشان زمان بیشتری اختصاص بدهند و از قصه‌های نو و بکرتر استفاده کنند. بهره‌مندی از قصه‌های بومی و محلی که در حال فراموش شدن هستند ضروری به نظر می‌رسد چراکه این قصه‌ها در انتقال فرهنگ و پیشینه فرهنگی ما بسیار اثرگذار هستند به همین دلیل قصه‌گوها باید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند.

کاووسی عنوان کرد: احیای قصه‌های بومی و محلی ضروری است و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیت بسیار مناسبی برای بازنویسی و احیای این قصه‌ها هستند.

وی یادآور شد: گوش دادن به قصه باعث می‌شود راههایی برای انسان تداعی شود که این راهها در تجربیات در قصه‌ها نهفته است. ما در واقع با قصه گفتن آخر شب برای فرزندانمان، آنها را از خواب بیدار و آماده زندگی می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =