آغاز به کار رسمی گروه سرود کودک و نوجوان آتش‌نشانی تهران

گروه سرود کودک و نوجوان آتش‌نشانی ضمن حضور در ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک خبر از آغاز به کار رسمی فعالیت‌های فرهنگی خود داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با روز «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» گروه سرود کودکان و نوجوانان آتش‌نشانی، به همراه جمعی از آتش‌نشانان در نمایشگاه هفته ملی کودک حضور یافتند.

این گروه در سه اجرا با مخاطبان از لزوم رعایت ایمنی و نقش آتش‌نشانان در حفظ امنیت کودکان و بزرگ‌سالان سخن گفتند.

محمدرضا عابدی سرپرست این گروه عنوان کرد: «این گروه 36 نفره متشکل از کودکان و نوجوانانی در رده‌های مختلف سنی است. کوچک‌ترین عضو گروه دانش‌آموز کلاس سوم و بزرگ‌ترین آن‌ها دانش‌آموز کلاس یازدهم است. این اعضا همراهان مجموعه‌ی بیت‌القرآن بوده‌اند. از آنجا که این مرکز از لحاظ ایمنی مجتمع فرهنگی برتر شناخته شد، تصمیم بر آن شد تا فعالیت فرهنگی گسترده‌تری طراحی شود. هم‌اکنون این گروه سرود از سه ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.»

عابدی ادامه داد: «گروه سرود تاکنون یک اثر را در محافل مختلف اجرا کرده است و در آخرین روز از هفته ملی کودک نماهنگ این اثر برای پخش در صدا و سیما آماده خواهد شد. پس از آن این گروه فعالیت‌های جدی‌تری خواهد داشت و آثاری را با موضوع ایمنی و آتش‌نشانی منتشر می‌کند.»

او توضیح داد: «این گروه هم اکنون ملبس به لباس آتش‌نشانی شده‌اند و از این پس نیز تحت آموزش‌های رسمی ایمنی قرار می‌گیرند.»

گفتنی است در روز 18 مهر که به عنوان «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» نام‌گذاری شده بود، چند تن از آتش‌نشانان ضمن بازدید از نمایشگاه، در غرفه‌ی سازمان آتش‌نشانی حضور یافتند. این آتش‌نشانان پاسخ‌گوی سوال‌های مخاطبان درباره‌ی حرفه‌ی آتش‌نشانی بودند.

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک تا ساعت 20 روز جمعه 20 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران ادامه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =