همایش روانشناسی کودک و نوجوان با رویکرد فرزند پروری مثبت

هم‌زمان با هفته ملی کودک همایش روانشناسی کودک ونوجوان با رویکرد فرزندپروری مثبت با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری استان و موسسه مشاوره آرامش تابان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، همایش روانشناسی کودک ونوجوان با رویکرد فرزند پروری مثبت هم‌زمان با هفته ملی کودک و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان و مرکز مشاوره آرامش شکوه تابان و با حضور والدین دانش‌آموزان در سالن سینمای کانون اداره کل کانون برگزارشد.

در ابتدا ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان ضمن تبریک هفته ملی کودک از حضور تمامی مدعوین قدردانی کرد و از همکاری مرکز مشاوره آرامش تابان جهت همکاری در برگزاری این همایش تقدیر کرد.

سلیمانی دوران کودکی و خاطرات زیبای آن را فرح‌بخش خواند و گفت: فرزندان به نشاط و شادابی نیازمند هستند و هفته ملی کودک بهانه ای است که به این دردانه های خدا بیشتر از قبل اهمیت دهیم.

در ادامه محمد رضا فرشاد مدرس این کارگاه تعریفی از فرزند پروری مثبت ارائه کرد و گفت: فرزند پروری به معنای تربیت یا پرورش فرزندان است به عبارت دیگر، فرزند پروری به مجموعه‌ای از اعمال و رفتار گفته می‌شود که والدین برای رشد، برقراری ارتباط، آموزش، مراقبت و درمجموع تربیت فرزندان خود انجام می‌دهند.

وی افزود: والدین جدا از شناخت مفهوم یا تعریف فرزند پروری هر یک از روش‌های فرزند پروری را استفاده می‌کنند.

فرشاد یکی از راه‌های فرزند پروری مثبت،   را مربوط به نگرش والدین عنوان کرد و گفت: برای اینکه یک والد مثبت باشید، لازم است نحوه نگرشتان را نسبت به زندگی و نقشتان به عنوان پدر و مادر را مثبت کنید.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد والدگری مثبت باعث سلامت جسمی و روانی کودکان خواهدشد. والدگری مثبت به معنای کنترل ذهن، احساس و رفتارهایتان است تا بتوانید فرزندانی قوی و با  اعتماد به نفس تربیت کنید.

این استاد دانشگاه سنین نوجوانی را سنی پر ازمخاطره عنوان کرد:فرزندان در سنین نوجوانی در معرض خطرات بسیاری هستند، از مصرف مواد مخدر و الکل گرفته تا دچار شدن به انواع بیماری های روانی و بحران های روحی. اصل بسیار مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که پرخاشگری و طرد فرزند بدترین کاری است که پدر و مادر می توانند انجام دهند.

فرشاد در ادامه نکاتی برای داشتن فرزندان مثبت عنوان کرد و از والدین خواست ارتباط دوستانه وصمیمانه با فرزندان خود داشته باشند تا آن‌ها را از ابتلا به خطرات اجتماعی دور کنند.

این همایش با حضور ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان، معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی، موسس مرکز مشاوره آرامش تابان و والدین دانش‌آموزان مدارس بندرعباس برگزارشد.

گفتنی است محمد رضا فرشاد کاندیدای دکتری تخصصی مشاوره می‌باشد که به عنوان هیات علمی دانشگاه هرمزگان مشغول تدریس می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =