کد خبر: 282446
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
بازدید 1021
نشست «نقش نماز در فرهنگ عاشورا»

کانون پرورش فکری استان البرز،  با دعوت از دکتر محمد رضا سنگری، از عاشورا پژوهان نامی ایران، نشست تخصصی نقش نماز در فرهنگ عاشورا را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، محمدرضا سنگری در این نشست که همزمان با روزهای پایانی ماه محرم وروزهای انتهایی هفته ملی کودک برگزار شده بود،  با اشاره به ضرورت طرح چنین مباحثی برای متولیان امر کودک ونوجوان، در ابتدای امر،  انسان را دارای شبکه‌های ارتباطی متعددی خوانده  وافزود مهم‌ترین نوع ارتباط انسان، ارتباط او با خودش است و راه خداشناسی از خود شناسی است و با اشاره به ابعاد مختلف وجودی انسان‌ها گفت ، هر انسان دارای ابعاد مختلفی است که تحت عناوین «من فیزیکی»، «من عاطفی»،«من تاریک»، «من پنهان»،«من اجتماعی»، «من شناختی» و «من آرمانی» شناخته می‌شود، که هر کدام دارای زوایا و انواع مختلفی است، بنابراین تمام تلاش انسان باید در جهت شناخت خودش باشد و اگر چنان چه این شناخت، به درستی صورت پذیرد، می‌توان به آینده انسان امیدوار بود .  

این مولف که علاوه بر سال‌ها خدمت در حوزه پژوهش، صاحب تالیف‌های مختلف از جمله «سوگ سرخ»، «یک جرعه تشنگی»، «یادهای سبز» و کتاب‌های متعدد دیگری است و سال‌هاست که به عنوان  یکی از مولفان کتاب‌های درسی فعالیت دارد، با تاکید بر ابعاد مختلف شخصیت امام حسین (ع) و سایر معصومان گفت : ما همواره باید به دنبال شناخت توانمندی ها و نقاط ضعف خود باشیم و با استفاده مناسب ازسیره عملی معصومان گرانقدر و انواع حواس خود ، دریچه قلب‌مان را به روی حقیقت، خوبی و زیبایی بگشاییم و این شیوه‌ها را به کودکان خود نیز بیاموزیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، در بخش بعدی سخنانش به واقعه عظیم عاشورا و ابعاد مختلف آن ونمازهای تاثیر گذار امام حسین (ع) درآن ایام،  توجه کرده و نماز را پیامی سرشار از صلح و دوستی انسان با تمام پدیده‌ها، خواند و به بررسی چگونگی نمازهای یومیه و تشویق کودکان ونوجوانان به نماز پرداخت .

برگزاری نمایشگاهی از نقاشی‌های کتاب «چادرهای سوخته»، تالیف«الهه سادات بهشتی» و معرفی این کتاب، با حضور خود نویسنده و معرفی موسسه  «مهدیون »کرج، نیز از بخش های جنبی این نشست تخصصی بود.

مدیرکل و همکاران کانون، مدیر کل سازمان تلبلیغات اسلامی استان البرز،  جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان و مدیر و کارکنان موسسه مهدیون کرج، در این برنامه که صبح روز سه شنبه 17 مهر ماه 1397 در سالن همایش های اداره کل کانون البرز، واقع در اخیابان شهید صدوقی کرج، برگزار شد، حضور داشتند.

گفتنی است برنامه‌های هفته ملی کودک در البرز با دو رویکرد،  برنامه‌های ویژه کودکان و برنامه‌های ویژه مربیان کودک، برگزار می شود و این نشست تخصصی نیز با هدف رشد مهارت مربیان کانون در زمینه تشویق و ترغیب کودکان ونوجوانان به نماز برگزار شده بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =