دیدار مسئولان دستگاه‌های اجرایی فارس با کودکان شهید مدافع وطن

مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی عضو کمیته کودک هفته ملی کودک در ششمین روز از هفته ملی کودک، با حضور در منزل شهید اکبر عبدالله نژاد و دیدار با سه فرزند کودک ایشان، به ساحت مقدس شهدای والامقام ایران اسلامی ادای دین کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، صبح روز پنجشنبه 19 مهر ماه، مدیران کل و نمایندگان مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان فارس و عضو کارگروه هفته ملی کودک، به دیدار 3 کودک شهید مدافع وطن، شهید اکبر عبدالله نژاد رفتند و با دلجویی و اهدای هدیه روز جهانی و هفته ملی کودک را به آنان تبریک گفتند.

بر اساس این گزارش، مدیر کل کانون فارس در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدافی دارد و یکی از این هدف ها، آموزش آموزه‌های دینی و مفاهیم ایثار و فداکاری است ما نیز سعی داریم در برنامه‌هایمان این آموزه‌ها را در نظر بگیریم و در ترویج آن بکوشیم و در همین راه دیدار با خانوادهه‌های شهدا که دارای فرزندان کودک هستند را سرلوحه امور قرار داده‌ایم. افتخاری اضافه کرد: این کودکان، امانت‌های ارزشمندی هستند که رسیدگی به امور آهن‌ها از وظایف کانون و همه دستگاهه‌ها است و همه بر این باور هستند که باید برنامهه‌های خوبی را برای این آینده‌سازان رقم زد. مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: کودکان، اندیشمندان، بزرگان، پزشکان، معلمان و شخصیت‌های سیاسی آینده هستند؛ از این رو باید قدردان خانواده شهید بود که چشم و چراغ ما هستند و با تربیت فرزندانی شایسته درس ایثار و شهادت را به ما آموختند.

زهرا افتخاری خدمت به کودکان و نوجوانان به ویژه فرزندان شهیدان والامقام را وظیفه بزرگی دانست که بر عهده همه مسئولان است و از همسر شهید خواست از مدیران مطالبه کند تا در صورت داشتن نیاز در رفع این نیازها بکوشند و از خانواده شهید حمایت کنند.

رجبعلی راهی، مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان فارس نیز ضمن قدردانی از مدیر کل کانون فارس که این دیدار را رقم زده است گفت: خوب است که این برنامه‌ها و دیدار با خانواده شهدا محدود به یک روز و یک مناسبت نباشد و مدیران کل دستگاه‌ها برای دلجویی و رسیدگی به امور خانواده و فرزندان شهدا، در ایام مختلف سال و با برنامه‌ریزی مناسب در منزل شهدا حاضر شوند.

راهی افزود: به گفته مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از خود شهادت نیست، لذا برگزاری یادواره‌ها، سرکشی از خانواده شهدا و کمک به پیشرفت فرزندان شهدا نیز از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

در ادامه این جلسه سایر مدیران کل و نمایندگان مدیران نیز به ارائه صحبت پرداختند و در پایان هدایای دستگاه‌های مختلف به همسر و فرزندان شهید عبدالله نژاد اهدا شد. مادر شهید عبدالله نژاد نیز در این مراسم حضور داشت.

سرهنگ پاسدار شهید اکبر عبدالله نژاد، در سال 1393 در منطقه سراوان در درگیری با اشرار به فیض شهادت نائل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =