قصه درس زندگی است

رییس مجمع نمایندگان مازندران درمرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی مازندران، گفت: قصه درس زندگی است و  تجارب ارزشمند زندگی را به کودکان منتقل می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان مازندران، 17 و 18 مهر ماه، مرحله استانی این جشنواره با حضور دکتر اسماعیلی رییس مجمع نمایندگان استان، فرماندار شهرستان نور،هنرمندان، دانش آموزان، مسوولان شهری و خانواده ها در شهرستان نور برگزار شد واز برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

علی اسماعیلی، نماینده نور و محمودآباد  و رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در اختتامیه این جشنواره با اهمیت قصه و قصه گویی برای کودکان ونوجوانان گفت: قصه درس زندگی است و  بسیاری از تجارب زندگی و داستان‌های ارزشمند را به بچه‌ها انتقال می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران  نیز در این جشنواره قصه گفت و با روایت  قصه زندگی و سختی‌های دوران کودکی‌اش  خطاب به کودکان ونوجوانان بیان کرد: سختی‌های زندگی انسان‌ها را محکم نموده  و شخصیت انسان را کامل می نماید.

اسماعیلی با مهم خواندن فعالیت‎های کانون پرورش فکری در شکل‌دهی به شخصیت کودکان ونوجوانان و ضرورت حمایت از این دستگاه فرهنگی تصریح کرد: از کانون حمایت می کنیم.

مدیر کل کانون هم با تقدیر از همکاران خود در ستاد و و مراکز فرهنگی هنری و حمایت‌های فرماندار نور، شهردار نور و دستگاه‌های فرهنگی و اداری این شهرستان نسبت به برگزاری این جشنواره، با بیان این که شعار امسال کانون «آینده را باید ساخت» است ، افزود همان طور که ما محصول تربیت گذشتگان هستیم در قبال آیندگان نیز مسوولیم و باید به فکر تربیت کودکان و نوجوانان باشیم.

 وی با بیان اینکه قصه نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت بچه ها دارد بیان داشت: با وجود ۴۰ فعالیت که در کانون صورت می‌گیرد، قصه گویی یک فعالیت یک ابزار شاخص تربیتی در مراکز فرهنگی و هنری به حساب می آید و امسال نیز بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در مراحل استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین المللی در حال اجراست.

یزدان‌شناس افزود: پس از بازبینی قصه‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره و  بررسی داوران،  33قصه گو در بخش‌های؛ زنان و مردان- پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها  و نوجوانان به بخش استانی راه یافتند ودر نهایت از 10 قصه گوی برگزیده تقدیر شد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید به اینکه کتاب خدا نیز  سرشار از قصه و حکایت هایی است که عبرت آموز است و انسان را به راه حقیقت رهنمون می سازد، تصریح کرد: قصه‌های قرآنی نقش تربیتی دارند وهمه کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر خصوصاً برای کودکان فعالیت می‌کنند باید به قصه گویی توجه بیشتری داشته باشد.

شادمان فرماندار نور نیز قصه را  ابزار مهمی برای تربیت کودکان ونوجوانان دانست  و ابراز داشت:  می توان از این ابزار برای رشد فکری دانش آموزان استفاده کرد.

این مسوول بیان کرد: یکی  دیگر از ویژگی‌های قصه و هنر قصه گویی، پرورش تخیل است. لذا پرورش این حس می تواند زمینه بروز و ظهور بسیاری از رویدادهای عینی همچون اکتشافات و اختراعات  را فراهم آورد.

شادمان هم  در این جشنواره قصه گفت و قصه زندگی خود از دوران تحصیل و فعالیت‌های دوران انقلاب را برای شرکت کنندگان این جشنواره  روایت کرد.

این جشنواره 17 مهر آغاز شد و 18 روز بعد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =